کد خبر: ۳۶۶۲۱
تعداد بازدید: ۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

انجام فعالیت‌ تعمیراتی دریایی بی ‌نظیر در منطقه عملیاتی سیری

مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با انجام یک هفته عملیات فشرده، چهار پروژه تعمیراتی، بازسازی و نوسازی توسط همکاران منطقه عملیاتی سیری در راستای پایداری تولید به پایان رسید که صرفه ‌جویی قابل توجهی را به همراه داشت.
به گزارش مارین نیوز، مدیر تولید شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به انجام پروژه هایی در راستای تولید مستمر در شرکت نفت فلات قاره ایران، گفت: با انجام یک هفته عملیات فشرده، چهار پروژه تعمیراتی، بازسازی و نوسازی از سوی کارکنان منطقه عملیاتی سیری انجام شد.


محمدحسین دانشفر اظهار داشت: با مشاهده نشتی در قسمت جذر و مدی رایزر 16 اینچ سکوی ایلام، تعویض رایزر در برنامه منطقه عملیاتی سیری قرار گرفت. بدین منظور با تامین گاز مصرفی نیروگاه‌ های منطقه از طریق عسلویه در روز جمعه 8 شهریور، کلیه چاه‌ های میدان اسفند بسته شده و چهار عملیات تعمیراتی هدفگذاری شده، با موفقیت به پایان رسید.
وی گفت: در این راستا با مشاهده نشتی در خطوط لوله فرسوده رایزر 16 اینچ نفت و 18 اینچ گاز سکوی ایلام در یک عملیات فشرده و سنگین تعمیراتی و با استفاده از توان داخلی تعمیرات دریایی شرکت و همت همکاران منطقه عملیاتی سیری و سکوی ایلام، توپک‌ رانی‌ های مورد نیاز در مسیر خطوط، برشکاری بخش فرسوده رایزر 16 اینچ نفت و 18 اینچ گاز بر روی سکوی ایلام انجام و با نصب قطعات جایگزین و سپس جوشکاری، سنگ‌ زنی، تست تحت نظارت بازرسی فنی و رعایت الزامات کامل ایمنی، بازسازی و نوسازی این خطوط انجام و چاه‌ های مربوطه در مدار تولید قرار گرفتند. 
دانشفر با بیان اینکه به موازات انجام عملیات بازسازی و نوسازی یاد شده و استفاده از فرصت موجود، اسپیدگذاری و جداسازی تفکیک‌ کننده 710 جهت تعمیرات اساسی نیز انجام گردید، گفت: عملیات اسپیدگذاری و تخلیه فشار ظرف (لخته‌گیر) در تاسیسات خشکی جهت لجن‌ روبی و بازدید داخلی آن نیز پس از آماده‌ سازی مسیرهای ورودی و خروجی به موازات این عملیات انجام و پس از تمیز‌ سازی کامل لخته‌ گیر و آماده نمودن آن، گام دیگری در راستای انجام تولید ایمن و پایدار برداشته شد.
وی ضمن تشکر از همکاران محترم منطقه سیری به‌ ویژه همکاران سکوی ایلام و تیم ‌های تعمیرات تاسیسات دریایی، گفت: مدیر تولید شرکت نفت فلات قاره ایران اضافه کرد: این عملیات فشرده که با استفاده از توان کارکنان منطقه عملیاتی سیری و سکوی ایلام و به صورت کامل توسط تیم‌ های تعمیراتی دریایی و خشکی انجام شد، در مدت یک هفته و زودتر از موعد برنامه ‌ریزی شده به اجرا رسید که در نوع فعالیت‌ های تعمیراتی دریا بی ‌نظیر بوده و صرفه ‌جویی قابل توجهی را به همراه داشت.



ارسال نظر