کد خبر: ۳۶۸۰۹
تعداد بازدید: ۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

لزوم تزریق فناوری در حوزه دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها

رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر حمایت و همکاری این معاونت و سازمان بنادر و دریانوردی به منظور فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی، گفت: با تزریق نوآوری و فناوری، قابلیت تغییر و تحول در امور اقتصادی این حوزه دست یافتنی است.
به گزارش مارین نیوز، رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارتباط با ورود شرکت ‌های دانش ‌‌بنیان و استارتاپ ‌ها به حوزه بندری و دریایی با توجه به ظرفیت های مختلف کشور در این بخش، اظهار کرد: ۴۶۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف فعالیت می کنند و شامل مجموعه هایی هستند که فعالیت های نوآورانه و دشوار را انجام می دهند و معیار ارزیابی آنها اقدامات ویژه و خلاقانه است که با فعالیت های ساده و عادی فرق می کند.
سید محمد صاحب کار ادامه داد: شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و صنعتی ورود کرده و در حوزه بندری و دریایی نیز فعالیت ها در حال انجام است.
صاحب کار با بیان اینکه حوزه بندری و دریایی سابقه بسیار طولانی دارد و از ساختارهای سنتی در کشور تلقی می شود، عنوان کرد: سالیان متمادی است که در حوزه بندری و دریایی فعالیت های مختلفی صورت گرفته است و باید در ادامه مسیر شاهد ورود جدی تر شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی باشیم.
وی با اشاره به اینکه تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها باید رقم بخورد، گفت: در حوزه های مختلفی نظیر مدیریت بندری، تخلیه و بارگیری، فناوری اطلاعات، تجهیزات نوین بندری، رصد کالاها در بندر و... می توان شاهد فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها بود.
صاحب کار با اشاره به اینکه حوزه بندری و دریایی ظرفیت بالایی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها دارد، خاطرنشان کرد: با تزریق نوآوری قابلیت تغییر و تحول در این حوزه قابل دستیابی است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت انبوهی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد که از نظر شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها مغفول مانده است، بیان کرد: علاوه بر اینکه طی سالیان اخیر شاهد روند رو به رشد فعالیت شرکت های دانش بنیان بوده ایم در حوزه بندری و دریایی نیز شاهد بهبود وضعیت فعالیت این شرکت ها هستیم با این تفاوت که در حوزه مذکور جای کار بسیاری وجود دارد و باید با نیاز سنجی درست و تعریف درست بازار در این مسیر گام برداشت.
رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر حمایت معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری به منظور فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف از جمله حوزه بندری و دریایی، گفت: باید با همکاری و حمایت سازمان بنادر و دریانوردی در کنار معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری شاهد تغییر و تحول جدی فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه بندری و دریایی باشیم.




ارسال نظر