کد خبر: ۳۶۸۲۲
تعداد بازدید: ۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

برگزاری جلسه كمیسیون ملی تون ماهیان اقیانوس هند (iotc)

اولین جلسه كمیسیون ملی تون ماهیان اقیانوس هند که تحت نظر فائو می باشد با هدف ارائه گزارش دوره ای در محل سازمان شیلات ایران برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، كمیسیون تون ماهیان اقیانوس هند (iotc) از سال 1997 میلادی تحت نظر فائو به عنوان سازمان منطقه ای مدیریت ماهیگیری (rfmo) در حوزه اقیانوس هند آغاز به كار كرد و جمهوری اسلامی ایران نیز در سال 2002 با تصویب مجلس شورای اسلامی به عضویت این كمیسیون در آمد.
سازمان شیلات ایران نمایندگی كشور را در این كمیسیون عهده دار بوده و ضمن شركت در نشست های سالیانه آن، تلاش برای تقویت جایگاه ایران و ایجاد سهم بیشتری از صید در اقیانوس هند را در اختیار ناوگان صیادی ایران قرار داده است. 
این گزارش حاكی است در راستای ایجاد هماهنگی برای حضور فعال در كمیسیون مذكور، كمیسیون متناظر با آن در سازمان شیلات تحت عنوان كمیسیون ملی تون ماهیان اقیانوس هند (iotc) تشكیل شد كه این كمیسیون با تركیب اعضای تعریف شده، عضویت نمایندگان گروه های ذینفع با همكاری نمایندگان سازمان شیلات ایران، موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی كشور و بخش های غیر دولتی (صنعتی و سنتی) تشكیل می شود. 


اولين جلسه كميسيون ملی تون ماهيان اقيانوس هند با حضور خون ميرزايی معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران با هدف ارائه گزارش دوره ای در تاريخ سه شنبه 98/8/28 در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد./





ارسال نظر