کد خبر: ۳۶۹۶۶
تعداد بازدید: ۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

ساخت 150 شناور خدماتی توسط شرکت صدرا

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) گفت: با رایزنی ‌های صورت گرفته با دولت این شرکت ساخت 150 شناور خدماتی در بحث خدمات دریایی را در دستور کار دارد که ساخت 50 فروند آن از سال آینده آغاز می ‌شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) با اشاره به ظرفیت های مهم مجموعه صدرا در جنوب کشور در حوزه ساحلی و فراساحلی، اظهار داشت: این شرکت در ساخت کشتی فلزی و تعمیرات انواع شناورهای سبک و سنگین تا هزار تن بالای 51 سال قدمت دارد. 
محسن صمدی با بیان اینکه در جزیره صدرا در بخش کشتی ‌سازی، ظرفیت ساخت کشتی بالای 13هزار تن وجود دارد، بیان کرد: به ‌دلیل داشتن انواع سالن‌ های خط تولید، انواع دستگاه ‌های سی ‌ان ‌سی و برش و دایکینگی که در جزیره صدرا وجود دارد، این قابلیت را در مجموعه جنوب کشور به ‌وجود آورده که کشتی‌ های سبک و تا بالای 100 هزار تنی در مجموعه صدرا بسازیم.
وی با اعلام اینکه در شمال کشور بیشترین و بالاترین ظرفیت اسمی کشتی در دریای شمال در اختیار کشتی ‌سازی صدرای نکا است، ادامه داد: ساخت کشتی‌ های مختلف و سکوی امیرکبیر از کارهای مهمی است که در مجموعه صدرا در شمال کشور انجام شده و این قابلیت وجود دارد که علاوه بر تعمیرات تمام شناورهای دریای خزر، نسبت به ساخت انواع شناورهای مورد نیاز دریای خزر نیز اقدام کند.
صمدی گفت: علاوه بر ساخت انواع کشتی و سکوها، در بخش خدمات دریایی که شامل بارگیری، حمل و نصب سازه‌ های سنگین در دریا است، در شرکت صدرا که جز محدود شرکت ‌های بزرگ در کشور و منطقه است این قابلیت در حوزه ارائه خدمات لجستیک وجود دارد.
مدیرعامل صدرا یادآور شد: مجموع این امکانات در بخش دریا شامل جرثقیل، بارج حمل ‌کننده انواع سکو و خدمات اکومودم بارج‌ های پیشرفته مربوط به اسکن‌ های نیرو در دریا است که همه این امکانات شناوری از صدرا قابلیتی به ‌وجود آورده است تا در داخل خودکفا شده و نیازی به کشورهای خارج برای بارگیری و نصب سکو و یا حتی خدمات دریایی برای پروژه ‌های پارس جنوبی نداشته باشیم.
وی تأکید کرد: این زنجیره شامل ساخت سکو، بارگیری و انتقال و نصب و هم خدمات داخل دریا در مجموعه صدرا وجود دارد و امروز با قدرت می ‌توانیم بگوییم در این بخش صد در صد کشور خودکفا شده است.
صمدی گفت: شرکت صدرا علاوه بر اینکه چهار فروند کشتی خارجی در دست اقدام دارد، درحال رایزنی با کارفرمایان در خصوص چند پروژه دیگر شامل پروژه رشادت، و نگهداری و بهره ‌برداری سکوها در دریا و بحث کشتی ‌سازی در شمال و جنوب کشور است.
وی ادامه داد: همچنین در حال رایزنی با دولت برای ساخت 150 شناور خدماتی در بحث خدمات دریایی هستیم که کارهای طراحی و مطالعاتی آن انجام شده و امیدواریم با مساعدت دولت بتوانیم سال آینده ساخت تعداد 50 فروند شناور را در صدرا آغاز کنیم.
مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) افزود: اگر شرکت‌ های همکار در بحث ساخت این 150 شناور ورود کنند، علاوه بر زمینه اشتغالزایی حداقل پنج هزار نفر، می ‌توان تمام نیازمندی ‌های شناورهای مورد نیاز در بخش دریا را در داخل کشور تأمین کنیم تا به خارج وابسته نباشیم. 






منبع: فارس
ارسال نظر