کد خبر: ۳۶۹۸۴
تعداد بازدید: ۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

آماده سازی شناورهای ناجی برای نوروز 99 / ساخت و تعمیر اسكله های مسافری هرمزگان

معاون فنی و نگهداری اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی به منظور آماده سازی و ارتقا ایمنی شناورهای امداد و نجات دریایی (ناجی) و همچنین ساخت و تعمیر اسكله ها با هدف تسهیل و تسریع در امر پهلو دهی شناورهای مسافری و گردشگری با موفقیت انجام پذیرفت.
به گزارش مارین نیوز، معاون فنی و نگهداری اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینكه یكی از مسئولیت های حوزه فنی و نگهداری ارائه خدمات پشتیبانی لازم در حوزه امداد و نجات دریایی در طول سال است اظهار داشت: آماده سازی شناورهای جستجو و نجات و تعمیرات اساسی و زیر آبی این شناورها به صورت دوره ای در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی این اداره كل صورت می گیرد.


محمد رضا پور رجبی با اشاره به طرح وی‍ژه تسهیل سفرهای دریایی نوروز 99 و اقدامات صورت گرفته پیرامون آماده سازی شناورهای تجسس و نجات دریایی جهت فعالیت در این طرح عنوان كرد: تعمیر اساسی و زیرآبی شناورهای جستجو و نجات دریایی (ناجی) 15 و 3 كه در مسیرهای بندرعباس – قشم و همچنین بندرچارك –كیش تردد می نمایند با موفقیت انجام و هم اکنون در مسیرهای تعیین شده مشغول فعالیت می باشند.
وی انجام تعمیرات اساسی دو دستگاه موتور اصلی رانش شناور تجسس و نجات ناجی 15، انجام تعمیرات اساسی قایق RIB (قایق نجات در نقاط کم عمق و ساحلی) و ساخت قطعات یدکی مورد نیاز شناورهای یاد شده به شكل كاملا بومی و به دست نیروهای متخصص و توانمند ایرانی را از دیگر اقدامات شاخص در این بخش برشمرد.


پوررجبی با تاكید بر اجرای عملیات توسعه ای در بنادر مسافری و افزایش حجم رفت و آمد مسافر و گردشگر تصریح كرد: طراحی شش فروند اسکله فلزی شناوردر مبادی گردشگری قشم، شرق و غرب استان انجام شده است.


وی دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در راستای اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 99 را تعمیر یک فروند رمپ فلزی شناور در بندرگاه شهیدحقانی اعلام كردكه این امر با هدف امكان پهلو دهی کشتی های مسافربری سایز بزرگ در زمان های اوج سفر محقق شده است. 
این مقام مسئول ساخت و نصب اسکله های فلزی شناور بندر خمیر در غرب و کوهستک در شرق استان، طراحی و ساخت یک فروند رمپ فلزی شناور چند منظوره باری و مسافری برای بندرگاه شیوء، همچنین تعمیر اساسی یک فروند رمپ فلزی شناور در بندرگاه ابوموسی جهت تسهیل در امر خدمات را از دیگر اقدامات انجام گرفته در واحد فنی و نگهداری اداره كل بنادر ودریانوردی هرمزگان عنوان کرد.







ارسال نظر