کد خبر: ۳۶۹۹۰
تعداد بازدید: ۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

نصب دستگاه پایش آنلاین آلودگی در اسکله های نفتی بندر شهید رجایی

مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از نصب دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی در اسکله وي‍ژه حمل مواد نفتی بندر شهید رجایی برای اولين بار در بنادر كشور خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ضمن تشريح  نحوه فعاليت دستگاه پايش آنلاين آلودگي نفتی اظهار داشت: اين دستگاه با استفاده از امواج الکترو مغناطیسی آلودگی نفتی را در محدوده دید سنسورهای خود رویت نموده و از طریق فرستنده های رادیویی به دستگاه گیرنده ارسال می نماید. 


اله مراد عفيفي پور ادامه داد: دستگاه گیرنده نیز پس از دریافت فرکانس مربوطه در صورت وجود هرگونه موادآلاينده نفتی بر روی آب، يافته هاي خود را به کامپیوتر کاربر اطلاع داده و از طریق آلارم هایی وقوع آلودگی را با ذکر موقعیت جغرافیایی اعلام مي كند.
عفيفي پور گفت: پس از اطلاع كاربر و شناسايي  محل دقيق آلودگی، تيم های دریایی و اجرايی اقدامات پيشگيرانه را به منظور جلوگيري از بسط و گسترش آلودگی به محيط هاي پيراموني انجام مي دهند. 
مدير كل بنادر و دريانوردي هرمزگان با بيان اينكه تعیین محل نمونه برداری از اهمیت بالايي جهت دستيابي به اطلاعات موثق برخوردار است تصريح كرد: پس از اجراي دقيق عمليات مكان يابی دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی در محل نصب و بررسی ها در هر شرایط آب و هوایی و به صورت شبانه روزی انجام مي گيرد.
به گفته عفيفي پور اين دستگاه بطور آزمايشی در بخشی از اسكله نفتی بندر شهید رجایی نصب شده كه با حصول اطمينان از آزمايش ها و صحت سنجی گزارشات در ساير اسكله ها و ترمينال هاي نفتی و محدوده آب شیرینکن نيز اجرا و قابل بهره برداري است.
شايان ذكر است، بندرشهید رجایی با ۳ پست اسكله فعال نفتی و بندر خليج فارس بعنوان زون نفتی منطقه وي‍ژه اقتصادی بندر شهيد رجايي با 12 پست اسكله فعاليت نموده، همچنين به دليل گستردگی فعاليت های نفتی در اين بندر و جلوگيري از اثرات مخرب زيست محيطي و تاثير آن بر اكوسيستم آبی، دستگاه پایش آنلاین آلودگی نفتی برای اولین بار در سطح بنادر ایران در بندر شهید رجایی نصب شده است.






ارسال نظر