کد خبر: ۳۷۰۲۱
تعداد بازدید: ۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

اجرای اقدامات پیشگیرانه و كنترلی ویروس كووید 19

با توجه به اهمیت بنادر جهت تردد بار و مسافر، به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس كووید 19 تمامی اقدامات كنترلی، تحت نظارت كارگره ویژه مقابله با پیشگیری و كنترل در بنادر هرمزگان در حال انجام است.
به گزارش مارین نیوز، مدیر كل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) و براساس دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با هدف رعایت موارد پیشگیرانه و كنترلی جهت جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در تمامی بنادر استان اعم از مسافری و تجاری، اقدامات پیشگیرانه ای در دستور كار قرار گرفته است.


اله مراد عفیفی پور به ضد عفونی نمودن كلیه اماكن اداری و عمومی و شناورهای مسافری به شكل مستمر، برگزاری همایش پیشگیری و مقابله با ویروس كرونا در بندر شهید رجایی، برگزاری دوره آموزشی برای خدمه شناورهای مسافری در بندر حقانی اشاره كرد و افزود: ابلاغ افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از كاركنان در معرض خطر به كلیه شركتها و همچنین استقرار تیم های از دانشگاه علوم پزشكی استان و اجرای اقدامات كنترلی نظیر تب سنجی اتباع كشورهای مختلف به شكل 24 ساعته از مهمترین اقداماتی است كه با محوریت كارگره مقابله با پیشگیری و كنترل انتشار ویروس كووید 19 در بنادر هرمزگان در حال انجام می باشد.


این مقام مسوول گفت: پس از ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر اقدامات پیشگیرانه، این اداره كل اقدام به تشكیل كارگروهی با محوریت مركز HSE، اداره امور عمومی و خدمات، یگان حفاظت، اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی و روابط عمومی نمود.
وی افزود: با توجه به حضور گسترده ای رانندگان كامیون ها از سراسر كشور، نصب بیلبوردها با موضوع عوامل پیشگیری از بیماری های تنفسی – عفونی و توزیع بروشور از جمله اقدامات پیشگیرانه ای می باشد كه با نظارت كارگره ویژه مقابله با پیشگیری و كنترل ویروس كووید 19 در مبادی ورودی بنادر در حال انجام است.
عفیفی پور به ضرورت جلوگیری از شیوع بیماری خطرناك و نوپدید كرونا اشاره كرد و گفت: تبدیل سیستم ورود و خروج كاركنان از بانچ انگشتی به شناسایی چهره در شركت ها، انجام تب سنجی در تمام شركت های مستقر در بنادر، نظارت بر بهداشت آب شرب و كنترل كلر باقی مانده، تسریع در خروج زباله های دریافتی از كشتی ها و محوطه های عملیاتی از جمله مصوباتی بوده كه به همه شركت ها مستقر در بنادر استان و تعاونی ها مربوطه ابلاغ شده است.


مدیر كل بنادر و دریانوردی هرمزگان لغو كلیه ماموریت ها، جلسات، دوره ها، مراسمات و اجتماعات غیر ضروری، برگزاری دوره های آموزشی (به غیر از دوره های مقابله با ویروس های عفونی - تنفسی) تا زمان كاهش فراوانی، از دیگر اقدامات این كار گروه در حوزه دریایی و بندری استان برشمرد.
عفیفی پور در پایان از مساعدت و تلاش های دانشگاه علوم پزشكی، شورای اداری، فرمانداری های بنادر و جزایر، تعاونی های قایقداران و مردم شریف استان هرمزگان كه در راستای اجرای اقدامات پیشگیرانه مشاركت نمودند قدردانی كرد و گفت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی و رعایت نكات بهداشتی و به كار گیری دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت بزودی شاهد ریشه كن شدن این ویروس نوپدید باشیم./






ارسال نظر