کد خبر: ۳۷۰۳۹
تعداد بازدید: ۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

اجرا فاز سوم بندر شهید رجایی بعنوان یک ابر پروژه به دست متخصصان ایرانی

استاندار هرمزگان گفت: فاز سوم بندر شهید رجایی از ابر پروژه های در حال اجرا در هرمزگان است که به دست مهندسان و متخصصان ایرانی طراحی، نظارت و با آخرین تکنولوژی های روز به اجرا در آمده است که این امر یک موفقیت بزرگ برای کشورمان محسوب می شود.
به گزارش مارین نیوز، استاندار هرمزگان پس از بازدید روند اجرای پروژه بزرگ فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، بیان داشت: فاز سوم بندر شهید رجایی از ابر پروژه های در حال اجرا در هرمزگان است.


فریدون همتی ادامه داد: با تکمیل این فاز شرایط برای پهلوگیری کشتی‌ های بزرگ کانتینری با ظرفیت ۱۸ هزار TEU در بندر شهید رجایی فراهم می شود و ۲.۲ هزارTEU کانتینر به ظرفیت بندر شهید رجایی اضافه می گردد.


استاندار هرمزگان افزود: این پروژه بزرگ به دست مهندسان و متخصصان ایرانی طراحی، نظارت و با آخرین تکنولوژی های روز به اجرا در آمده است که این امر یک موفقیت بزرگ برای کشورمان محسوب می شود.
وی گفت: اجرای این پروژه بسیار مهم و راهبردی توسط متخصصان و مهندسین داخلی، نشان دهنده توانمندی ‌های ایران اسلامی در عرصه‌ های مختلف بویژه بندر سازی است.



مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این بازدید ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی، اظهار کرد: این طرح یکی از  پروژه های عظیم بندر سازی در ایران است که هم به لحاظ تجهیزات فنی و هم روند ساخت و سازهای عمرانی دارای پیچیدگی های خاص و ویژگی های منحصر بفردی است.


اله مراد عفیفی پور تصریح کرد: فاز ۳ توسعه پایانه کانتینری این بندر در مجموع شامل احداث ۱۴۰۰ متر اسکله، ۴ میلیون متر مکعب لایروبی و احداث ۱۱۳ هکتار محوطه کانتینری پسکرانه است که با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجراست.





ارسال نظر