کد خبر: ۳۷۴۲۶
تعداد بازدید: ۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

غرامت یک میلیارد دلاری در انتظار کشتی مسدود کننده کانال سوئز

مقامات کانال سوئز با نزدیک شدن به برطرف شدن ازدحام کشتی‌ های برای عبور از این کانال، به دنبال دریافت یک میلیارد دلار غرامت از مالکان کشتی اورگیون که کشتی آنها کانال سوئز را مسدود کرده بود می ‌باشند.
به گزارش مارین نیوز از رویترز، مقامات کانال سوئز اعلام کردند به برطرف شدن ازدحام کشتی ‌های در انتظار برای عبور از این کانال نزدیک شده‌ اند. در هفته ‌های گذشته بسته شدن کانال سوئز به علت گیر کردن یک کشتی عظیم باعث ایجاد ازدحام در دو طرف این راه ‌آب بین ‌المللی شده بود.


رئیس کانال سوئز، اسامه ربیع در گفتگو با شبکه اکسترا نیوز مصر گفت: 61 کشتی همچنان در انتظار هستند و در روز شنبه از کانال عبور خواهند کرد. این در حالی است که روز دوشنبه گذشته که اعلام شد کشتی گیر افتاده اورگیون جا به جا شده است، 422 کشتی در انتظار عبور از کانال بودند.
مقامات مصری به دنبال دریافت یک میلیارد دلار غرامت از مالکان کشتی اورگیون که کشتی آنها کانال سوئز را مسدود کرده بود می ‌باشند. این غرامت بابت خسارت‌ های وارد شده به کانال در هنگام کمک به رها سازی کشتی منظور خواهد شد.


رئیس و مدیرکل کانال دولتی سوئز گفت: ما بیش از ۱ میلیارد دلار خسارت خواهیم گرفت.
اسامه ربیع گفت: این رقم بابت درآمد از دست رفته کانال در این دوره، هزینه‌ های تجهیزات و ماشین‌ آلات و ۸۰۰ نفر نیروی انسانی ‌ای است که برای آزاد شدن کشتی به کار گرفته شده‌ اند.
ربیع در ادامه گفت: اگر کمک‌ های ما نبود کل کشتی از بین می ‌رفت، ما برای مالکان این کشتی از خسارت بزرگی جلوگیری کردیم.
روز جمعه 80 کشتی از کانال سوئز عبور کردند و به هر دو سمت رهسپار شدند که در این میان می‌ توان به یک ناو هواپیمابر بزرگ آمریکا، یک تانکر حمل گاز مایع طبیعی و یک نفتکش اشاره کرد.







ارسال نظر