به گزارش مارین نیوز، محمدرضا رحیمی چهارشنبه شب در پایان نشست سه ساعته کارگروه حمل و نقل در یک نشست خبری افزود: براساس یکی از این مصوبات، وزارت راه و ترابری (شرکت راه آهن) موظف به انجام عملیات ریلگذاری و نصب علائم و ارتباطات خط دوم تزرج- بندرعباس به طول 180 کیلومتر با اختصاص اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد ریال تا پایان سال 89 است.
وی ادامه داد: در مصوبهای دیگر، وزارت راه و ترابری ( شرکت راه آهن) و سایر دستگاههای اجرایی و سازمانهای مرتبط موظف شدند تا نسبت به تسریع و تسهیل در صورت مجوزها و انجام تشریفات و اقدامات لازم جهت برقی کردن مسیر بافق- بندرعباس طی 30 ماه تا پایان نیمه اول سال 1391 اقدام نمایند.
معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: همچنین سازمان بنادر و دریانوری کشور مکلف شد تا نسبت به ساخت و تجهیز ایستگاه ریلی تخلیه و بارگیری ( شانتینگ یارد) در محوطه بندر خلیج فارس با توان عملیاتی شش میلیون تن محموله نفتی در سال با همکاری بخش خصوصی تا پایان سال 1390 اقدام كند.
به گفته رحیمی، ساماندهی اساسی پایانه ریلی تخلیه و بارگیری نفتی متعلق به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با مشارکت بخش خصوصی، حداکثر تا پایان سال 89 و تسری ضوابط،مقررات و تسهیلات برقرار شده برای سرمایهگذاری در مناطق آزاد به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی و چندین مصوبه دیگر از مهمترین نتایج نشست کارگروه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت در هرمزگان بوده است.
معاون اول رییس جمهوری همچنین با تأکید بر اینکه «بندرشهید رجایی، بندری ممتاز، یگانه و دارای ظرفیتهای بالقوه فراوانی است»، گفت که با فعال شدن تمام ظرفیتها، این بندر میتواند به کانون (HOB) بنادر منطقه تبدیل شود.
رحیمی درجلسه کارگروه حمل و نقل کشورتأکید کرد که با فعال شدن همه ظرفیتهای این بندر شاهد شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود.