به گزارش مارین نیوز، محمدعلی حسنزاده امروز در همایش چالشها و راهکارهای ترافیکی فراروی بندر شهیدرجایی افزود: بنادر نسل سوم بنادری هستند که علاوه بر انجام امور تخلیه و بارگیری کالا و همچنین تولید کالا، بحث بازرگانی نیز در آنها مطرح است.
وی با بیان اینکه «بندر شهیدرجایی بزرگترین بندر کانتینری ایران است که بیش از 90 درصد عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری کشور را انجام میدهد»، خاطرنشان کرد: امروز همه فعالان عرصه بندری به این امر واقف هستند که کانتینری شدن یعنی تسهیل تجارت جهانی و نزدیک شدن به مسأله جهانی شدن است.
حسنزاده اظهار داشت: برای کوتاهتر شدن زمان تبدیل شهیدرجایی به بندر نسل سوم باید مسأله لجستیک، خدمات بازرگانی، ارایه خدماتی با قیمت مناسب و افزایش پسکرانههای بندر را جدی گرفت.
وی در این همایش از تلاش سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش دو برابری پسکرانه بندرشهیدرجایی در آینده ی بسیار نزدیک خبر داد.