تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۷۵۷۶
تعداد بازدید: ۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

تردد به بندر شهیدرجایی 24 ساعته می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از 24 ساعته شدن تردد كامیون‌های حمل بار به بندر شهیدرجایی با شبانه‌روزی شدن فعالیت گمرك بندر خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، مهندس سیدعطاءالله صدر امروز در حاشیه بازدید از موج‌شکن‌های در دست احداث جزیره قشم در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بنادر برنامه‌ریزی جامعی در جهت احداث بنادر بزرگ و کوچک در سطح کشور انجام داده است.

وی افزود: از جمله مهمترین پروژه‌های دردست احداث ، فاز 2 طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی است که پیش‌بینی می‌شود بخش از آن تاپایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درعین‌حال به اهمیت راه‌های ارتباطی منتهی به بندر شهیدرجایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اجرای طرح توسعه بندر شهیدرجایی و افزایش ظرفیت آن به دو برابر، نیاز است ظرفیت راه‌های دسترسی به داخل کشور ارتقا یابد که بر این اساس سازمان بنادر در ساخت بزرگراه بندرعباس- سیرجان سرمایه‌گذاری كرده؛ به طوری که طی سال جاری  4 میلیارد تومان به این طرح کمک شده است.

وی درعین‌حال ، نقش راه آهن را در کاهش بار جاده‌ها مهم خواند و گفت: در حال حاضر حدود 3 درصد از کالاها توسط این بخش حمل می‌شود که رقم ناچیزی است و قطعا با فعال‌تر شدن این بخش، ضمن کمک به کاهش مصرف سوخت، از بروز بسیاری از تصادفات در جاده‌های کشور کاسته خواهد شد.

صدر امکان تردد شبانه برای حمل بار را از جمله دیگر اقدامات مورد نیاز برای کاهش ترافیک در محورهای منتهی به بندر عنوان کرد و افزود: با 24 ساعته شدن گمرک شهیدرجایی این امکان بوجود می‌آید که در تمامی ساعات شبانه‌روز امکان تردد بوجود آید که با هماهنگی و مکاتباتی که با گمرک در این بخش انجام شده؛ بزودی این امر امکان‌پذیر خواهد شد.

معاون وزیر راه‌وترابری در ادامه به نقش پررنگ فعالیت‌های دریایی در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در در این بخش درکشور وجود دارد؛ از جمله وجود دریا و مناطق ساحلی در شمال و جنوب وهمچنین برخورداری از جزایر، بخش دریایی در برنامه پنجم، جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی برنامه‌ریزی جدی سازمان بنادر را جهت حمایت از صنعت بانکرینگ (سوخت‌رسانی به کشتی‌ها) یادآور شد و گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، در پایان برنامه پنجم توسعه سهم ایران از این صنعت پرسود در منطقه به 50 درصد خواهد رسید که با سرمایه‌گذاری‌هایی که بخش خصوصی در مناطق مختلف انجام داده؛ این مهم دست‌یافتنی است.

ارسال نظر