تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۲۳۷
تعداد بازدید: ۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کالاهایی که کمیسیون ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات از سال 1381 تاکنون با ورود آنها موافقت کلی اعلام نموده است از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت به عنوان مبنا اعلام گردید.
به گزارش مارین نیوز، مدتی پیش اخباری از سوی سایت ها مبنی بر مجاز اعلام شدن واردات کالاهای دست دوم از سوی سازمان توسعه تجارت منتشر شد. مارین نیوز در همین خصوص در گفت و گویی اختصاصی با مهندس رضا خوشیده (مدیرعامل پارس کشتی پولاد) و مهندس سید جلیل لطیفی (مدیرعامل شرکت کشتی سازی تلاش بندر) به بررسی دقیق موضوع پرداخت و نسبت به شفاف سازی عواقب این تصمیم هشدار داد. 
از طرفی انجمن مهندسی دریایی ایران در مکاتباتی نسبت به واردات این نوع کالاها (از جمله شناورهای دست دوم اعم از چوبی، فلزی و فایبرگلاس) واکنش نشان داد و در نامه ای به افخمی راد رییس سازمان توسعه و تجارت صریحا اعلام کرد:« ... در جهت شفاف بودن و رفع ابهامات از اذهان جامعه دریایی کشور و جلوگیری از سوء استفاده بعدی، دستور فرمائید نسبت به اصلاح آیین نامه فوق و درج خبر این اصلاحیه در سایتهای خبری اقدام لازم صورت گیرد.»   
نهایتا با پیگیری های لازم از سازمان توسعه و تجارت، کالاهایی که کمیسیون ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات از سال 1381 تاکنون با ورود آنها موافقت کلی اعلام نموده است از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات به عنوان مبنا اعلام شد هیچگونه شناوری به صورت دست دوم نمی تواند وارد گردد. 
البته این موضوع در خبرگزاری ها بازتاب چندانی نداشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: