تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۷۱۶
تعداد بازدید: ۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
استاندار هرمزگان گفت: مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل از مدیریت، برنامه ریزی و سازماندهی مناسب برخوردار بوده و توانایی انجام کارهای بزرگ در زمینه ساخت و تعمیرات کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را دارد.
به گزارش مارین نیوز، نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان با حضور اعضای هیأت رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس، استاندار هرمزگان و مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران پس از بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) عصر روز گذشته در این مجتمع برگزار شد. 


استاندار هرمزگان عصر امروز در این نشست با اشاره به پیگیری ‌های صورت ‌گرفته در راستای رونق صنعت کشتی‌ سازی در هرمزگان، اظهار داشت: در این زمینه مذاکراتی با شرکت های مرتبط از جمله کشتیرانی و نفتکش داشته ‌ایم که شرکت ملی نفتکش در این راستا پیش ‌قدم شد و سفارش تعمیرات انواع نفتکش های بزرگ را به مجموعه کشتی ‌سازی در بندرعباس ارائه داد. 
فریدون همتی، افزود: ارائه این سفارشات موجب رونق مناسبی در مجموعه کشتی‌سازی بندرعباس شد. 
وی بیان کرد: در حال حاضر مجموعه کشتی‌ سازی و صنایع فراساحل از مدیریت، برنامه‌ریزی و سازماندهی مناسب برخوردار بوده و توانایی انجام کارهای بزرگ در زمینه ساخت و تعمیرات کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را دارد. 
همتی گفت: با توجه به این توانمندی ها می‌توان گام‌های بزرگی در زمینه ساخت انواع شناور و کشتی در این مجتمع برداشت. 
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حوزه هایی که می‌توان در راستای اشتغال‌زایی بر روی آن متمرکز شد، تولید انواع قطعات مورد نیاز شناورها و کشتی‌هاست که رونق صنعت قطعه‌سازی در این حوزه می تواند اشتغال مناسبی را ایجاد کند و باید مشوق های خوبی را برای این بخش در نظر بگیریم. 
استاندار هرمزگان بیان داشت: ظرفیت ایجاد یک شهرک صنایع دریایی در کنار مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس وجود دارد و این امر در روستای رونق اقتصاد دریا محور و صنعت دریایی کشور بسیار موثر خواهد بود.
همتی کشتی ‌سازی را یک صنعت بزرگ، مهم و راهبردی در هرمزگان دانست و بیان داشت: تمامی مجموعه‌های فعال و مرتبط در این حوزه می‌توانند سفارشات خود را به مجتمع کشتی‌سازی در بندر عباس ارائه و به رونق هرچه بیشتر این صنعت کمک کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر پنج هزار نفر در مجموعه کشتی‌سازی ایزوایکو مشغول به کار هستند که این رقم تا ۱۴ هزار نفر قابل ارتقاء است و برای تحقق این میزان از اشتغال باید حمایت و تامین مالی و ارائه سفارش به این مجموعه صورت گیرد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: نیاز است مشوق های خوبی جهت ساخت و تعمیرات انواع کشتی و شناور در نظر گرفته شود.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: