تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۹۰۱
تعداد بازدید: ۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه شرکت‌ ها باید هم‌ زمان با شرایط روز خودشان را تطبیق دهند، گفت: امروزه دیگر روش سنتی پاسخگو نیست و باید همه شرکت‌ ها در مسیر فناور شدن گام بردارند مگرنه محکوم به فنا خواهیم بود.
به گزارش مارین نیوز، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در آیین امضا قراردادهای پژوهشی شرکت نفت خزر با بیان اینکه امروزه کارایی بخش پژوهش بیش از گذشته بر همگان روشن شده است، اظهار کرد: پژوهش و فناوری دیگر یک واحد سازمانی نیست، بلکه به فرهنگی سازمانی بدل شده است. 
ابراهیم علوی ‌طالقانی با اشاره به سرعت تغییرات در بحث پژوهش تصریح کرد: دستاوردهای خوبی از موضوع پژوهش حاصل شده که یکی از ویژگی ‌های آن سرعت تغییرات است که اگر این حساسیت تغییر فناوری را درک نکنیم بی‌ شک محکوم به فنا خواهیم بود.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه شرکت‌ ها باید هم‌ زمان با شرایط روز خودشان را تطبیق دهند، گفت: امروزه دیگر روش سنتی پاسخگو نخواهد بود و باید همه شرکت‌ ها در مسیر فناور شدن گام بردارند.
طالقانی تصریح کرد: مراسم امضای قراردادهایی که امروز با حضور شرکت ‌های توانمند داخلی و شرکت نفت خزر انجام می ‌شود دیگر امضای یک قرارداد نیست، بلکه نمادی از پژوهش باوری است.
وی ادامه داد: شرکت ‌های داخلی به این باور رسیده‌ اند که در کنار کارهای عملیاتی، انجام کارهای پژوهشی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: امیدواریم دستاوردهای پژوهشی این پروژه‌ ها در هفته پژوهش سال آینده مرور شود.
نفت خزر نیازمند سرمایه ‌گذاری 
عضو هیئت مدیره شرکت نفت خزر نیز در این آیین، عنوان کرد: نفت خزر نیازمند جذب سرمایه‌ برای توسعه میدان ‌ها است.
هرمز قلاوند ادامه داد: در این راستا مذاکراتی نیز با کشورهای منطقه انجام شده است و تا زمانیکه دکل حفاری آماده انجام کار شود مطالعات زمین شناسی، ژئوفیزیکی و ... را در شرکت نفت خزر در مناطق خشکی و دریا پیگیری می‌ کنیم. 
قلاوند اظهار کرد: در حین مطالعه زمین‌ شناسی و مهندسی نفت ابهام‌ هایی برای ما به ‌وجود می‌ آید که دانش، تجربه، آموزش و بودجه کافی برای انجام آن کار را نداریم و در خوشه شغلی ما نیست، بنابراین باید به نوعی کارهای پژوهشی خود را برون ‌سپاری کنیم. 

خاطرنشان می شود، شرکت نفت خزر سه قرارداد پژوهشی با شرکت‌ های دانش بنیان داخلی امضا کرد. قرارداد اول "شناسایی مخاطره‌ های زمین ‌شناسی و زون ‌های احتمالی هیدروکربوری با استفاده از روش‌ های ژئوفیزیکی و داده ‌های زمین‌ شناسی و مخزنی در دریای خزر" با شرکت کسب ‌و کار ژئوفیزیک انرژی دانا، قرارداد دوم "ساز و کار تشکیل گل ‌فشان‌ ها و آثار آن در ایجاد مخازن هیدروکربوری با استفاده از فناوری سنجش از دور در حوضه خزر جنوبی با شرکت پارس آرین زمین و قرارداد سوم "مدلسازی حوضه رسوبی و تعیین محدوده عملکرد دلتاها و گسترش سنگ مخزن در دریای خزر جنوبی" با شرکت توانا انرژی کیش بود که امضا شد.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: