کد خبر: ۳۶۸۱۰
تعداد بازدید: ۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

معرفی ۵ نیاز فناورانه رباتیک صنایع دریایی

۵ نیاز فناورانه حوزه رباتیک صنایع دریایی امروز دوشنبه در گردهمایی دو روزه فناورانه صنایع، شرکت‌ های دانش بنیان و استارتاپ ‌های حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی در صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شد.
به گزارش مارین نیوز، گردهمایی دو روزه فناورانه صنایع، شرکت ‌های دانش بنیان و استارتاپ ‌های حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی با حضور ۱۷۵ نفر از ۱۰۴ شرکت دانش بنیان و استارتاپ و ۱۸۴ شرکت غیر دانش بنیان برگزار شد و در نمایشگاه جانبی این رویداد، ۵۵ شرکت از ۲۳ صنعت، سازمان، دانشگاه و پارک ‌های علم و فناوری حضور دارند.
در این رویداد نیازهای فناورانه این صنعت در حوزه رباتیک، در زمینه نیاز ربات ‌های هدف‌ یاب مغناطیسی، ربات خزه زدا برای شناورها، ربات هدایت‌ پذیر زیردریایی، دیتالینک بلند برد زیر سطحی و طراحی الگوریتم ربات هدایت‌ پذیر زیردریایی تشریح شد.
نماینده مرکز نوآوری باز صنایع دریایی در خصوص این نیازهای فناورانه به ایرنا گفت: طراحی ربات متحرک با قابلیت چسبندگی به سطح شناور جهت انجام عملیات خزه زدایی در زیر آب برای رفع مشکلاتی است که خزه برای صنعت دریایی به وجود می‌آورد، خزه عامل اصلی در کاهش راندمان کشتی، افزایش مصرف سوخت و آلوده کردن آب است.
سیدعلی عسگری بیان کرد: بنابراین به دلیل اینکه هزینه‌ های خارج کردن کشتی از آب سنگین است، بنابراین نیاز است که پاکسازی سطوح کشتی در زیرآب بدون خارج کردن کشتی و با کمک ربات انجام شود.
وی ادامه داد: کشف و شناسایی اهداف تعیین شده در زیرآب برای شناورهای تجاری در دریا هدف و نیاز به طراحی ربات هدایت پذیر زیردریایی است، عدم دستیابی به دانش و فناوری طراحی و ساخت این تجهیز جهت شناسایی در دریاهای کشور از مشکلات موجود در تامین این نیاز فناورانه است.
عسگری گفت: نیاز فناورانه دیتالینک بلند برد زیر سطحی برای ارایه راهکار ساخت و پیاده‌ سازی کانال ارتباطی برد بلند برای شناور زیر سطحی به دو صورت رادیویی و آکوستیکی و ارتباط جهت ارسال و دریافت دیتا با ایستگاه ساحلی در فواصل زیاد امروز معرفی شده است تا مشکلات موجود از قبیل افت زیاد برد مودم رادیویی را برطرف کرد.
نماینده مرکز نوآوری باز صنایع دریایی افزود: دست‌ یابی به یک الگوریتم خود سامان‌ ده برای تشخیص و بازسازی خطا و خرابی سامانه خودگردان، ساده سازی الگوریتم جهت پیاده سازی و اجرا و ارایه راهکار جهت پیاده‌ سازی نرم افزاری برای توابع پیچیده ریاضی و ارایه راه‌ های تست و ارزیابی از اهداف مورد نظر جهت طراحی الگوریتم ربات هدایت‌ پذیر  زیردریایی در رفع این نیاز فناورانه صنایع دریایی است.
در این گردهمایی نیازهای فناورانه برخی صنایع ارایه و در جلسات B&B مورد بررسی قرار می ‌گیرد.




ارسال نظر