کد خبر: ۳۶۹۹۳
تعداد بازدید: ۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

انتخاب یک شرکت نظافتچی ساختمان به عنوان پیمانکار ترانزیت بندر چابهار

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: یک شرکت نظافتچی ساختمان هم اکنون به عنوان پیمانکار ترانزیت بندر چابهار شده و به دلیل ناکارآمدی مشکلات زیادی را برای حوزه ترانزیت این بندر ایجاد کرده است.
به گزارش مارین نیوز، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در نشست بررسی 5 ساله ترانزیت کشور با اشاره به اقدامات کشور چین برای توسعه ترانزیت، اظهار داشت: چین در 10 ساله گذشته کریدورهای تزانزیتی مختلفی را ایجاد کرده که فقط برای کریدور راه ابریشم 128 میلیارد دلار هزینه کرده است که 46 میلیارد دلار آن در کشور پاکستان بوده و این نشان می‌ دهد اهداف بلندی برای ایجاد درآمدهای ترانزیتی دارد.
مسعود پل مه افزود: آن چیزی که این اقدامات کشور چین کشورمان را متاثر می‌ کند این است که متاسفانه به رغم تمام تمهیدات انجام شده در بحث ترانزیت در مقابل عملیات این کشور عقب‌ تر می‌ مانیم.
دبیر کل انجمن کشتیرانی تاکید کرد: از 220 میلیون دلاری که قرار بود هندی‌ ها در چابهار در قالب تجهیزات سرمایه‌ گذاری کنند هنوز یک سنت هم وارد کشور نشده است.
پل مه تاکید کرد: در سال 96 قرار بر این بود دولت هند یک میلیون تن گندم هدیه شده به افغانستان را از مسیر ایران جابجا کند که تا این لحظه میزان جابجایی این محموله 180 هزار تن بوده است.


وی درباره دلایل عدم ارسال محموله گندم از ایران از مبدا هند به افغانستان گفت: مهمترین دلیل ناکارآمدی مدیریت بندری با منشا بخش خصوصی است چرا که یک پیمانکار محلی برای این کار برگزیده‌ اند که نه توانمندی و نه علم و اطلاعات این کار را دارد.
دبیر کل انجمن کشتیرانی افزود: پیمانکار برگزیده یک شرکت نظافت ساختمانی است که وارد بحث ترانزیت بندر چابهار شده است و در حالی که این مسیر ترانزیتی باید در سه روز انجام شود آن را به 110 روز رسانده است.


پل مه گفت: یکی دیگر از موضوعات ناکارآمدی مدیریت در بخش جاده‌ ای است چرا که وقتی یرانندگان از بار برگشت مطمئن نباشند بار رفت را هم قبول نمی‌ کنند بنابراین باید یک توجیه اقتصادی برای آنها ایجاد کرد.
وی ادامه داد: امروز بار بندر عباس تا بندر آستارا در 90 روز ارسال می‌ شود که با توجه به این شرایط هندی‌ ها قید ترانزیت از مسیر ایران را زدند.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با بیان اینکه بندر ام القصر در عراق فعال شده است، گفت: با فعال شدن این بندر کشتی‌ های اقیانوس پیما توان پهلوگیری در این بندر را دارند از این رو نیازی به پهلوگیری در بندر شهید رجایی، بندر امام و حتی بندر جبل علی را هم ندارند.





ارسال نظر