کد خبر: ۳۷۱۰۷
تعداد بازدید: ۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

باید باور داشت از طریق دریا و بندر می توان اقتصاد کشور را توسعه داد

یک کارشناس اقتصادی گفت: اگر به این موضوع باور داشته باشیم که اقتصاد کشور را می توان از طریق دریا و بندر توسعه داد به طور قطع بیش از گذشته برای هزار کیلومتر مرز دریایی برنامه ریزی خواهیم کرد.
به گزارش مارین نیوز، یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کشورهایی که صاحب آب و مرز مشترک دریایی هستند، فرصت بسیار خوبی برای توسعه  اقتصاد کشور خود دارند، تصریح کرد: اما به نظر می رسد به علت مشکلاتی که تحریم برای کشور ایجاد کرده است، نتوانسته ایم به خوبی به این مقوله توجه کنیم.
محمد حسین ادیبی ادامه داد: اگر می خواهیم اقتصاد کشور را در مسیر درستی هدایت کنیم، توسعه فعالیت بندری و دریایی ضرورت دارد، با این اتفاق ضمن ایجاد اشتغال برای شهرهای که در نوار آبی قرار گرفته اند می توان صادرات را تقویت کرد بدین جهت سرمایه گذاران بایستی حضور در بنادر و پسکرانه آن را جدی بگیرند.


این کارشناس اقتصادی اذعان داشت: مقوله دیگری که در کشورهای صاحب بندر اهمیت بسزایی دارد، فعالیت سازندگان تجهیزات بندری و دریایی است، برای اینکه توان داخلی افزایش پیدا کند، توصیه می کنم که سازندگان تجهیزات بندری و دریایی با توجه به تکنولوژی های روز اقدام به سرمایه گذاری و تجهیزات مورد نیاز کنند.
وی گفت: سال های متمادی دیده ایم که برخی از تولیدکنندگان به خاطر بی توجهی به تکنولوژی روز از چرخه تولید حذف شدند، و مجموعه های که به صورت متناوب پیشرفت در تکنولوژی را در دستور کار خود قرار دادند هر ساله رشد بیشتری را کسب کردند، در صنایع دریایی هم چنین شرایطی حکفرما است، اگر در این صنعت با علم روز حرکت نکنیم یقینا سال های آینده سازمان بنادر مجبور به واردات می شود.


ادیبی یادآور شد: برای رسیدن به تجهیزات به روز می توان از توان مجموعه های دانش بنیان استفاده کرد، تولید تجهیزات دریایی با روش های گذشته و قدیمی مطلوب نیست و فرآیند توسعه بنادر را با تاخیر مواجه می کند.
وی درباره عملکرد سازمان بنادر در شرایط شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: یکی از سازمان های که در شیوع ویروس کرونا توانست کارنامه خوبی داشته باشد، سازمان بنادر و دریانوردی بود، این سازمان با همکاری فعالان اقتصادی و تجار این امکان را فراهم کرد که تجارت کشور و واردات کالاهای اساسی با خللی مواجه نشود.






ارسال نظر