کد خبر: ۳۷۹۳۹
تعداد بازدید: ۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

افزایش چشمگیر خدمات با تصویب مرز رسمی ایزوایکو / رشد در تعمیر و ساخت شناور

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با اشاره به ارجاع طرح "مرز رسمی ایزوایکو" به وزارت کشور، گفت: با عملیاتی شدن این مرز رسمی، سطح خدمات ‌دهی ایزوایکو به‌ طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
به گزارش مارین نیوز، سلمان ضربی مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در نشستی خبری در خصوص میزان بدهی‌های این شرکت اظهار کرد: عمده بدهی های ایزویکو را می‌توان در سه یا چهار بخش جمع بندی کرد که بدهی های ارزی و بانکی اصلی‌ترین آن است و در راستای حل و فصل این مشکل در حال تعامل با بانک های عامل هستیم، عمده این بدهی ها مربوط به ساخت حوضچه خشک و جرثقیل دروازه‌ای است.
وی اذعان داشت: شرکت ایزوایکو به بانک توسعه اسلامی هم بدهی دارد و تاکنون چهار قسط آن پرداخت شده است، همچنین برای پرداخت چهار قسط دیگر آن در حال مذاکره با بانک هستیم تا بتوانیم آن را نیز پرداخت کنیم. 
ضربی با اشاره به بخش بدهی ریالی شرکت ایزوایکو نیز گفت: خدا را شاکریم که شرکت ایزوایکو در بخش بدهی‌های ریالی به بانک ها با بدهی های هنگفت مواجه نیست و همچنین بدهی هایی با مبالغ اندک به بانک ملی و ملت داریم.  
وی ابراز داشت: در تعاملی که با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران داشتیم، مقررشد با حمایت های این سازمان مشکلات بدهی های ایزوایکو مرتفع شود.
مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به بدهی های شرکت ایزویکو به سازمان تامین اجتماعی و اداره دارایی هم گفت: بخشی از بدهی‌های ما مربوط به سازمان تامین اجتماعی و اداره دارایی است که در همین راستا سعی کرده‌ایم تا بدهی های اداره دارایی را به طور کامل حل و فصل شود و به صورت پرداخت ماهیانه پنج میلیارد تومان هم به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به سفارش ساخت کشتی ها در داخل ایران اشاره کرد و افزود: در پی مذاکراتی که با شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشتیم، هر دو شرکت قرارداد هایشان را با ایزوایکو به مرحله نهایی رساندند و طبق مندرجات توافق نامه در ابتدا قرار بود اقدامات ساخت چهار شناور به شرکت «ایزوایکو» داده شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که ساخت دو شناور را به ایزوایکو بدهند.
ضربی در ادامه اذعان داشت: بدهی مختصری هم به شرکت ملی نفتکش ایران داریم و در همین راستا سعی کرده‌ایم این بدهی ها را در پروژه ساخت شناور لحاظ کنیم تا مشکلی در روند کار با شرکت ملی نفتکش ایجاد نشود.
وی تصریح کرد: شرکت ایزوایکو تعاملات سازنده و مثبتی را با مدیریت جدید شرکت ملی نفتکش دارد به همین منظور در تلاش هستیم تا نیازهای عمده این شرکت را در بخش تعمیرات کشتی ها تامین کنیم.
مدیرعامل ایزوایکو عنوان داشت: در سال‌های گذشته تعداد 25 فروند از نفتکش های این شرکت را در شرکت کشتی سازی تعمیر کردیم و با شرکت کشتیرانی هم ارتباط تنگاتنگی داریم، تاکنون دو پروژه ساخت کشتی را به مرحله نهایی رساندیم.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو اظهار داشت: همچنین شناور مسافربری و تفریحی سانی نیز اواخر مردادماه امسال برای جام جهانی قطر جهت انجام تعمیرات دوره ای وارد درای داک مجتمع ایزوایکو شده است.
وی تصریح کرد : مذاکرات با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قریب به سه سال پیش انجام شده اما باتوجه به شرایط تحریم مذاکرات متوقف شد و زمانی که من به عنوان مدیرعامل ایزوایکو منصوب شدم مجددا طرح و نقشه پروژه های ساخت کشتی مورد بازنگری قرار گرفت.
ضربی در ادامه گفت: پیشنهاد شرکت ایزوایکو به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بروزرسانی نقشه کشتی ها بود تا بتوانیم قوانین آیمو را رعایت کنیم.
وی عنوان کرد: طرح و نقشه ساخت دو فروند کشتی 38هزار تنی به ساخت کشتی 40هزار تنی تبدیل شد و این طرح جدید از سوی شرکت ایزوایکو مورد تصویب بخش فنی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، بنابراین طبق توافق‌نامه باید تا پایان شهریور ماه 1401 این قرار داد را به نتیجه برسانیم. 
مدیرعامل ایزوایکو به مذاکرات بین المللی این شرکت نیز اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت ایزوایکو با اتحادیه کشتی سازان روسیه مذکراتی انجام داد و آنان مشتاق بودند تا از امکانات و ظرفیت های شرکت ایزوایکو بهره ببرند. 
ضربی در ادامه با اشاره به این که جذب شناورها برای ساخت و تعمیرات باعث شده تا تناژ عملکردی این مجتمع در پنج ماهه امسال از هشت هزار و ۳۹۱ تُن به ۱۳ هزار تن با رشد ۵۵ درصدی برسد افزود: تناژ عملکردی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در گروه طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما در پنج ماهه امسال با ۵۳ درصد رشد از پنج هزار و ۷۵۴ تن به هشت هزار و ۸۳۶ تن، شناورهای متوسط با رشد ۷۶ درصدی از یکهزار و ۶۷۰ تن به ۲ هزار و ۹۴۰ تن و شناورهای کوچک با رشد ۲۶ درصدی از ۹۶۷ تن به یکهزار و ۲۲۴ تن دست یابند.
مدیرعامل این شرکت ایرانی ادامه داد: استفاده بهینه از منابع موجود در گروه ها برای تکمیل پروژه ها، حذف پارکینک اجاره‌ای و انجام تعمیرات به‌وسیله گروه‌ها در راستای پویایی و درآمد بیشتر، پایش روزانه و هفتگی پروژه ها، تسهیل روابط بین گروه ها و ستاد مرکزی برای افزایش بهره‌وری و راندمان گروه ها، تمرکز بر برنامه ریزی در جهت کوتاه کردن زمان تعمیرات در داک و پارکینگ ها و نزدیک شدن به الگوهای بین‌المللی، مذاکره با شرکت های باتجربه دارای ناوگان دریایی بزرگ و عقد تفاهم نامه جهت انجام تعمیرات برای ناوگان این شرکت ها، اختصاص پروژه های تعمیراتی به هر گروه متناسب با ظرفیت و زیرساخت‌های مربوطه، مذاکره با مالکان پروژه های معوق و تعیین تکلیف آن ها و همچنین شروع فعالیت برای تکمیل و تحویل به کارفرما از مهم‌ترین راهبردها و اهداف کسب و کار تعمیراتی در ایزوایکو است.
وی تصریح کرد: در بازدید اخیر مدیر عامل کشتیرانی گاستروم، این شرکت تحت تاثیر امکانات، ظرفیت ها و سرعت کار ما قرار گرفت، از این رو هیئت هایی از ایزوایکو در حال اعزام به روسیه هستند تا پروژه های ساخت کشتی را با جدیت دنبال کنیم و در واقع این کار بر فعالیت های ایزوایکو افزوده خواهد شد. 
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، صدورخدمات فنی و ساخت تجهیزات مورد نیاز شناورها را جزء برنامه های اولویت دار این مجتمع عنوان کرد و افزود: در سفر استانی ریاست محترم جمهور به استان هرمزگان، مرز رسمی ایزوایکو به تصویب رسیدو هم اکنون این طرح به وزارت کشور ارجاع شده که با آغاز فعالیت این مرز رسمی، سطح خدمات‌دهی این مجتمع به‌طور چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.
ضربی در بخش دیگری از سخنانش به جذب نیرو به بدنه ایزوایکو اشاره کرد و گفت: مدتی به جهت اصلاح ساختار نیروی انسانی در ایزوایکو فعالیت‌مان در راستای استخدام نیرو متوقف شد اما از این به بعد تلاش‌مان بر این است که شرایط جذب در شرکت ایزوایکو را قانون‌مند کنیم.
مدیرعامل ایزوایکو در ادامه بیان داشت: آئین نامه جذب نیروی انسانی در ایزوایکو را تنظیم شده که به تصویب هیئت مدیره این مجموعه رسیده و قرار است جذب نیروها از طریق آزمون های استاندارد برگزار شود و نیروهای بومی در اولویت نخست استخدام در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: از جمله ماموریت اصلی ایزوایکو علاوه بر جذب نیروهای بومی استخدام نیروهای انسانی کارآمد، متخصص و توانمند در این حوزه است تا از این طریق منجربه ارتقا صنعت کشتی سازی ایران شوند.
وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در فضای ساخت و ساز در سه یارد بزرگ، متوسط و کوچک مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران مشغول به کار هستند که به طور مستقیم یکهزار و ۲۲۰ نیروی انسانی به عنوان نیروی کارمند با ایزوایکو کار می‌کنند.









ارسال نظر