سال ۲۰۲۴ شاهد رشد بیسابقه سفارش کشتیهای با سوخت جایگزین بود. طبق گزارش DNV، ۵۱۵ کشتی با سوخت جایگزین سفارش داده شد که ۳۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ بود. گاز طبیعی مایع (LNG) بهعنوان سوخت اصلی انتخاب شد و ۲۶۴ سفارش را به خود اختصاص داد.
رشد چشمگیر در ساخت کشتیهای کانتینری و حمل خودرو، که ۶۲ درصد از کل سفارشها را شامل میشد، نقش مهمی در این موفقیت داشت. علاوه بر LNG، متانول نیز با ۱۶۶ سفارش مورد توجه قرار گرفت. همچنین، سفارش کشتیهای با سوخت آمونیاک از ۸ مورد در سال ۲۰۲۳ به ۲۷ مورد در ۲۰۲۴ افزایش یافت.
مدیران صنعت تأکید کردند که ایجاد زیرساختهای سوخترسانی و سرمایهگذاری در آموزش دریانوردان برای حفظ ایمنی، از اولویتهای اصلی در این گذار به سوختهای پایدار است.