فرزانه صادق در ادامه انتخاب قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا(ص) به عنوان پیمانکار این پروژه ملی، انتخاب درستی دانست و گفت: «با توجه به شرایط کشور و روشهای مختلف برای تأمین بودجه این پروژه مهم، اقدام خواهیم کرد.»
وزیر راه و شهرسازی در ادامه تأکید کرد: «باید عزم خود را برای اتمام پروژه تا پایان سال جزم کنیم.» این پروژه با طول حدود ۶۳۰ کیلومتر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
پروژه راهآهن چابهار-زاهدان علاوه بر اهداف اقتصادی، امکان دسترسی مردم چابهار، نیکشهر، ایرانشهر و خاش به شبکه ریلی کشور را فراهم میکند. این طرح در سال ۱۳۹۴ آغاز شده و در دو بخش شمالی و جنوبی تقسیمبندی شده است.
ارزش روز این پروژه ۱.۴ میلیارد دلار برآورد شده که بخش اول آن، خط ریلی چابهار-نیکشهر به طول ۱۱۰ کیلومتر، ۴۸ درصد پیشرفت دارد. بخش دوم یعنی نیکشهر-ایرانشهر نیز با ۱۴۸ کیلومتر طول کلی به ۵۲ درصد رسیده و بخش سوم، ایرانشهر-خاش به طول ۱۷۱ کیلومتر دارای پیشرفت ۴۴ درصدی است.
این پروژه علاوه بر اتصال بندر شهید بهشتی چابهار (تنها بندر اقیانوسی کشور) به شبکه ریلی، بستری مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی و صنایع بومی منطقه ایجاد میکند.