به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، این خط کشتیرانی، هماكنون هیچ شناوری در نوبت سفارش ندارد و مدتی است که قرارداد شناور جدیدی امضاء نکرده است؛ ولی همیشه شرکت گفته است که در شرایط خوب بازار، مجدداً سفارشهایی خواهد داشت.
چانگ یونگ فا، رئیس کشتیرانی اورگرین ژاپن، دراینباره اعلام کرد که سفارشهای جدید این شرکت شامل 32 شناور کانتینربر به ظرفیت 8000 TEUكانتینر، 20 شناور 7024 باکس شیپ، 20 شناور کانتینربر 5364 TEU و 20 شناور کانتینربر 2000 TEU خواهد بود.
دکتر چانگ مجدداً مخالفت صریح خود را با خرید شناور بزرگتر از 8000 TEU اعلام کرده است.
این خط کشتیرانی قبلاً قصد سفارش چند شناور 13000 TEU را برای چارترهای طولانیمدت داشت که با اعلام نظر صریح رییس آن، از این سفارش منصرف شد.
چانگ کارخانههای مورد نظر شرکت برای سفارش را شرکتهای کشتیسازی و صنایع فراساحل STX کرهجنوبی، شرکت تایوانی CSBC ، شرکت کشتیسازی چینی COSCOS HKI و شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی اعلام کرده است.
یک سخنگوی شرکت اورگرین عنوان کرده است که شرکت هنوز در مورد جزئیات گسترش ناوگانش و تعداد شناورهایی که میخواهند سفارش دهند، کار میکند و هنوز لیست سفارشات نهایی نشده است.
خطوط اورگرین در اکتبر سال گذشته خبر گسترش ناوگان خود را اعلام کرد و گفت که قصد دارد حدود 5/5 میلیارد دلار در سال 2012 سرمایه را برای این امر اختصاص دهد.همچنین، این شرکت حدود 30 شناور قدیمی خودش را از سرویس خارج کرده است.
دنیل تزنگ، تحلیلگر بازار کشتیرانی، دراینباره عنوان کرده است که احتمالاً شرکت اورگرین به دلیل قیمتهای نزولی بازار کشتیسازی این تصمیم را گرفته است.
به گفته وی، اکنون یک شناور کانتینربر 6000 TEU نو در حدود 70-80 میلیون دلار ارزش دارد؛ در حالیکه قبل از سقوط قیمتها حدود 100 میلیون دلار بوده است. به همین دلیل، هماکنون زمان مناسبی برای شرکت اورگرین است تا ناوگانش را که چندین سال است هیچ شناور نویی نگرفته؛ گسترش دهد.
در ماه مارچ سال 2009 شرکت اورگرین اعلام کرد که فقط در 4 ماهه سوم سال 2009، ضرری معادل 81 و شش دهم میلیون دلار متحمل شده است.
انتظار میرود شرکت کشتیرانی اورگرین اولین مجموعه 20 شناوریاش را امسال به شرکت CSBC سفارش دهد.