تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۵۳۸۷
تعداد بازدید: ۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰

تأمین رنگ پروژه نفتكش‌های 113 هزارتنی ونزوئلا توسط شركت ایرانی

مدیر خدمات فنی شركت رنگ‌سازی باژاك از واگذاری تدارك رنگ 4 فروند نفتكش 113 هزارتنی افراماكس ونزوئلا به این شركت خبر داد و گفت: در قالب این پروژه، بیش از 2000 تن رنگ تدارك و تأمین خواهد شد.

مهندس حسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مارین نیوز درباره این پروژه و نحوه واگذاری آن به باژاك توضیح داد: پروژه ساخت 4 فروند كشتی نفتكش 113 هزارتنی شركت ملی نفت ونزوئلا كه به شركت صنعتی دریایی ایران (صدرا) سفارش داده شده؛ با مشاركت شركت DESEC كره جنوبی در یارد كشتی‌سازی جزیره صدرا بوشهر در حال انجام است.

وی با بیان اینكه «مدیران شركت صدرا تأكید دارند كه در این پروژه تا حد ممكن از اقلام ساخت داخل استفاده شود»، افزود: بدین منظور به شركت رنگ‌سازی باژاك كه تنها شركت دارای توان تولید این نوع رنگ در ایران و با شركت KCC كره جنوبی نیز joint است، پیشنهاد شد كه در این پروژه وارد شود.

هاشمی با بیان اینكه «شرط شركت صدرا برای حضور باژاك در این پروژه ارائه قیمتی قابل رقابت با تأمین‌كنندگان خارجی بود»، یادآور شد: از آنجا كه هزینه‌های تولید در ایران بالاست، قیمت تمام‌شده رنگ بالاتر از نمونه‌های خارجی است؛ اما با تلاش زیادی كه مهندس استوار، مدیریت شركت باژاك، و سایر همكاران صورت دادند، تلاش شد تا هزینه‌های تولید تا حد ممكن پایین بیاید.

به گفته مدیر خدمات فنی شركت رنگ‌سازی باژاك، قیمت رنگ‌ در پروژه افراماكس حداقل 20 تا 30 درصد پایین‌تر از قیمت‌های این شركت برای پروژه‌های تعمیر كشتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه «به دلیل joint بودن باژاك با شركت KCC كره جنوبی، تمام رنگ‌های تولیدی شركت دارای كلاس رده‌بندی خارجی است»، افزود: علیرغم این موضوع و به درخواست مؤسسه رده‌بندی GL، برای رنگ‌هایی كه قرار است در این پروژه استفاده شود؛ به نام باژاك نیز تأییدیه این مؤسسه گرفته شد.

هاشمی افزود: تاكنون 20 هزار لیتر رنگ مورد نیاز این پروژه را تدارك دیده‌ایم و با توجه به برآوردهای موجود مبنی بر سرعت گرفتن پروژه از یك ماه دیگر، بقیه رنگ‌ها نیز تدارك دیده خواهد شد.

مدیر خدمات فنی شركت رنگ‌سازی باژاك در ادامه از سفر خود به كره جنوبی در هفته گذشته خبر داد و گفت: از آنجا كه تعداد پروژه‌های ساخت كشتی در ابعاد بزرگ محدود و اندك است، با هماهنگی شركت‌های KCC و هیوندای كره جنوبی، سفری به این كشور انجام شد تا مراحل رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی سطح در این كشتی‌ها را ببینیم و با دریافت آموزش‌های لازم، از روش‌های آنها برای رسیدن به بالاترین كیفیت و سرعت رنگ‌آمیزی و تدارك پروژه، استفاده كنیم.

وی یادآور شد كه شركت KCC كره‌جنوبی، تاكنون كار تدارك رنگ بیش از 1900 فروند كشتی بزرگ نوساز را انجام داده است.

چگونگی كنترل رنگ و بازرسی‌های لازم بر اساس قوانین جدید IMO(معروف به PSPC ( از دیگر مواردی بود كه در جریان سفر هیأت ایرانی به كره‌جنوبی به آنها آموزش داده شد.

مدیر خدمات فنی شركت رنگ‌سازی باژاك در پایان این گفت‌وگو، حضور شركت‌های تأمین‌كننده و سازنده تجهیزات و مواد دریایی در پروژه‌های بزرگی چون كشتی‌های افراماكس را تجربه بزرگی برای چنین شركت‌هایی خواند و گفت: این تجربه می‌تواند زمینه فعالیت صنایع دریایی ایران در كشورهایی چون كشورهای آسیای میانه و نیز، تدارك پروژه‌های بزرگ شركت‌های عمده كشتیرانی داخلی را فراهم سازد و از ضررهای چندمیلیون دلاری كه بعضا كشتی‌سازان داخلی به دلیل فاسد شدن رنگ‌های وارداتی در انبارها متحمل می‌شوند؛ جلوگیری كند.

گفتنی است، شركت رنگ‌سازی باژاك از سال 1987 فعالیت صنعتی داشته است. این شركت، به مدت 8 سال به صورت مشاركتی با شركت دانماركی همپل كار كرد و پس از خریداری تكنولوژی رنگ‌های دریایی از این شركت وارد این حوزه شد.

در پی آن و با احساس نیاز باژاك به داشتن یك شبكه تدارك بین‌المللی برای تأمین نیاز شركت‌های بزرگ كشتیرانی ایران (كشتیرانی ج.ا.ا و شركت ملی نفتكش)، باژاك از سال 2005 با شركت كره‌ای KCC وارد مشاركت شد و از آن پس، به بالاترین سطح تكنولوژی رنگ دریایی شامل رنگ‌های ضدخزه و Epoxy كه مطابق قوانین بین‌المللی و تحت كلاس‌های جهانی ساخته می‌شوند؛ دست یافت.

ارسال نظر