به گزارش بخش خارجی مارين نيوز، این نوع جدید بر اساس مفاهیم فنی و نیازهای بازار و با هدف حمل بار بیشتر و با مصرف سوخت و اثرات منفی زیست محیطی کمتر طراحی شده است.
این کشتی سرعت طراحی 21 نات دارد ولی در سرعتهای کمتر از 10 و بیشتر از 22 نات هم کارآیی بالایی دارد.
کوانتوم با عرض 42.5 متر پایداری خوبی دارد و با طراحی جدید عرشه ظرفیت کانتینری بالایی نیز دارد.
اگر کوانتوم طبق طراحی ساخته شود 273 متر طول، 42.5 متر عرض در صفحه آبخور و عرشهای با عرض 49 متر خواهد داشت که مجموع ظرفیت کانتینریاش 6210 TEU خواهد بود.
به حداقل رساندن میزان آب توازن مورد نیاز و استفاده از سوخت LNG به عنوان بخشی از سوخت مورد نیاز این شناور، برخی از نوآوریهای به کار رفته در طراحی کوانتوم است.
تور سونسن، ریس مؤسسه DNV، دراینباره میگوید:هر چند ممکن است که کوانتوم تا حدود بین 3 تا 5 سال دیگر ساخته نشود؛ ولی طراحی مفهومی کوانتوم نوآوری بزرگی در طراحی کشتیهاست.
وی تأكید كرد: بعید است که همه نوآوریهای به کار رفته در کوانتوم را بتوان در شناور دیگری دید.