به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، مؤسسه بلومبرگ دراینباره اعلام كرد: عرضه کشتیهای جدید ۹ برابر سریعتر از تقاضای مصرفکنندگان نفت در حال رشد است که باعث عدم سوددهی تانکرهای بزرگ شده است.
مورگان استنلی، كارشناس و تحلیلگر مؤسسه بلومبرگ، دراینباره گفت: کل ناوگان کشتیهای تانکر در سال آینده ۱۳ درصد رشد خواهد داشت؛ در حالیکه بنابراعلام آژانس بینالمللی انرژی، مصرف نفت در سال آینده تنها ۱.۴ درصد رشد خواهد داشت.
از سوی دیگر و بنابرگزارش شركت كشتیرانی فرانت لاین، این خط برای سربهسر شدن سود و زیان باید روزانه ۳۰۹۰۰ دلار آمریکا درآمد داشته باشد؛ در حالیکه طبق گزارش بلومبرگ، خطوط کشتیرانی برای مسیرهای تک سفره روزانه ۳۸۲۶ دلار درآمد دارند.
جان فردریکسن، رئیس شرکت فرانت لاین، دراينباره گفت: برای ۲ تا ۳ سال آینده سود زیادی برای کسب در کشتیرانی وجود ندارد.
كاهش درآمد و بازر كار خطوط كشتیرانی تجاری و نفتی در حالی ادامه دارد كه بازار سفارشهای ساخت كشتی همچنان پررونق مانده است.
بر اساس گزارش مؤسسه کلارکسون (بزرگترین بنگاه معاملاتی کشتیها)، کشتیهای زیادی که توسط کارخانههای کشتیسازی چین مثل شانگهای و دالیان ساخته میشود؛ رکورد قبلی را که ۷۹.۸ میلیون تن وزن خام بوده و در سال ۱۹۷۴ و ۱۹۷۵ ثبت شده، خواهد شکست.