تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۹۳۲
تعداد بازدید: ۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
معاون دریایی بندر خرمشهر از راه‌اندازی سامانه هواشناسی کاربردی (تهک دریایی) در دریا برای نخستین بار در بنادر استان خوزستان در بندر خرمشهر خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، معاون دریایی بندر خرمشهر در نشست هماهنگی توسعه هواشناسی کاربردی گفت: این سامانه در مسیر توسعه هواشناسی کاربردی در حوزه دریا (تهک دریایی) و تبیین نقش بسزای خدمات و محصولات هواشناسی دریایی در ارتقای ایمنی دریانوردی در بندر خرمشهر راه اندازی شد تا کاربران این حوزه به صورت مستقیم با هواشناسی ارتباط داشته با شند و براحتی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
مهدی فراهانی هدف از برگزاری این نشست را همکاری دو جانبه بندر خرمشهر و هواشناسی استان خوزستان در راستای عملیاتی شدن سامانه هواشناسی کاربردی در حوزه دریا عنوان کرد.
معاون دریایی بندر خرمشهر افزود: هواشناسی دریایی ارتباط مستقیمی با جان افراد دارد و با راه اندازی این سامانه اطلاعات هواشناسی به صورت کاربردی و آنلاین به کاربران ارسال می شود و هشدارهای هواشناسی و جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی طراحی و عملیاتی شده است.
در این نشست بر تعامل اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و هواشناسی استان خوزستان در راستای بهره گیری از ظرفیت های موجود و پیش بینی های هواشناسی دریایی در آبراه اروند تاکید شد.
بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی ازمهمترین  بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.


برای ورود به کانال تلگرام  و مشاهده اخبار کلیک کنید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: