تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۹۷۴
تعداد بازدید: ۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
نخستین ایستگاه هواشناسی سینوپتیک دریایی ساحلی مازندران در شهرستان نور بهره برداری شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل هواشناسی مازندران با اشاره به راه اندازی نخستین ایستگاه هواشناسی دریایی ساحلی مازندران امروز در شهرستان نور، گفت: فردا قرار است دومین ایستگاه در شهرستان تنکابن به بهره برداری می رسد.
رضوی با بیان اینکه با استقرار این دو ایستگاه علاوه بر رصد هواشناسی، رصد دریایی هم صورت می گیرد، افزود: این ایستگاه کاملا به تجهیزات خودکار مجهز است و متقاضیان می توانند وضعیت جوی و میزان موج دریای مازندران را از هر استانی رصد کنند.
وی همچنین گفت: سه ایستگاه فرودگاهی در استان نیز به سیستم خودکار مجهز شدند.
رضوی هزینه راه اندازی ایستگاه دریایی ساحلی را 6 میلیارد و پانصد میلیون ریال و هزینه سایر تجهیزات فرودگاهی را نیز 20 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی همچنین به راه اندازی سامانه 134 برای پوشش اخبار هواشناسی اشاره و خاطرنشان کرد: این سامانه همزمان پاسخگوی 62 ارتباط برخط است.
به گفته مدیرکل هواشناسی مازندران با استقرار ایستگاه دریایی ساحلی در استان و تبدیل این ایستگاه در سال 99 به مرکز پیش بینی دریایی، مردم و صیادانی که می خواهند از دریا استفاده کنند می توانند، اطلاعات جوی دریا و ساحل را هم در سامانه 134 و هم پایگاه اینترنتی اداره کل هواشناسی مازندران مشاهده کنند.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: