به گزارش مارین نیوز، محمد سعیدنژاد امروز در نشست خبری که به مناسبت روز حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: سیاست کلی سازمان بنادر و دریانوردی جلوگیری از بروز انحصار و رشد رقابتی شدن فعالیتها در بنادر است.
وی درباره بندر شهید رجایی و فعالیت اپراتورها در این بندر، اظهار داشت: مدت زمان قرارداد هر پیمانکاری که خاتمه یابد، با شرکت بعدی قرارداد خواهیم بست.
سعیدنژاد افزود: فعلا برای بندر شهید رجایی بعنوان بندر کانتینری ایران سه شرکت جدید به مدت شش ماه فعالیت خواهند کرد تا در این مدت کار عملیاتی در این بندر متوقف نباشد.
معاون وزیر راه با بیان اینکه «پیمانکار قبلی در بندر شهید رجایی قراردادی با این سازمان ندارد»، گفت: سه شرکت مذکور هیچ وابستگی به پیمانکار قبلی ندارند.
وی همچنین درباره کارگران و کارمندان شرکت قبلی که در بندر شهید رجایی فعال بود، توضیح داد: طبق سیاست دولت و قوانین کار در همه واگذاریها باید نقل و انتقال کارگران شاغل در شرکت قبلی انجام شده و به پیمانکار جدید منتقل بشود.
وی گفت: در واقع تمام کارگران و کارکنان پیمانکار قبلی پس از جذب پیمانکار جدید در شرکت جدید فعال خواهند بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «فاز دوم بندر شهید رجایی اساسا برای بحث کانتینری بوده است»، گفت: این فاز از جهت تجهیزات هنوز ناقص است و دنبال آن هستیم که با سرعت و اخذ مجوزهای لازم هرچه سریعتر فاز دوم را تکمیل کنیم.
وی اضافه کرد: طبق اهداف قانون برنامه و هدفگذاریهای ما تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر باید به سه برابر ارتقاء یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت اینکه موضوع مشکل اخذ مجوزها و تأمین اعتبار رفع شود، 18 ماه طول میکشد تا تجهیزات فاز دوم وارد کشور شود.
سعیدنژاد توضیح داد: قبلا فاز دوم بندر شهید رجایی رسما بهرهبرداری شد؛ اما این بخش عملیاتی نیست.
وی توضیح داد: تجهیزات نیاز به اعتبار دارد و طبق وعده وزیر راه، مشکل تأمین تجهیزات فاز دوم این بندر در صورت رفع موانع اخذ مجوز و تأمین اعتبار برطرف خواهد شد.