تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۷۷۹۵
تعداد بازدید: ۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

تعیین اپراتور شهید رجایی 6 ماه دیگر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه «فعلا سه شرکت جدید به مدت شش ماه در بندر شهید رجایی کار می‌کنند تا عملیات جذب اپراتور انجام شود»، گفت: اپراتور قبلی یک سال با سازمان بنادر قرارداد داشت و می‌تواند در مزایده شرکت کند؛ اما در صورت برنده نشدن کارکنان این شرکت با پیمانکار برنده کار می‌کنند.

به گزارش مارین نیوز، محمد سعید‌نژاد امروز در نشست خبری که به مناسبت روز حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: سیاست کلی سازمان بنادر و دریانوردی جلوگیری از بروز انحصار و رشد رقابتی شدن فعالیت‌ها در بنادر است.

وی درباره بندر شهید رجایی و فعالیت اپراتورها در این بندر، اظهار داشت: مدت زمان قرارداد هر پیمانکاری که خاتمه یابد، با شرکت بعدی قرارداد خواهیم بست.

سعیدنژاد افزود: فعلا برای بندر شهید رجایی بعنوان بندر کانتینری ایران سه شرکت جدید به مدت شش ماه فعالیت خواهند کرد تا در این مدت کار عملیاتی در این بندر متوقف نباشد.

معاون وزیر راه با بیان اینکه «پیمانکار قبلی در بندر شهید رجایی قراردادی با این سازمان ندارد»، گفت:‌ سه شرکت مذکور هیچ وابستگی به پیمانکار قبلی ندارند.

وی همچنین درباره کارگران و کارمندان شرکت قبلی که در بندر شهید رجایی فعال بود، توضیح داد: طبق سیاست دولت و قوانین کار در همه واگذاری‌ها باید نقل و انتقال کارگران شاغل در شرکت قبلی انجام شده و به پیمانکار جدید منتقل بشود.

وی گفت: ‌در واقع تمام کارگران و کارکنان پیمانکار قبلی پس از جذب پیمانکار جدید در شرکت جدید فعال خواهند بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «فاز دوم بندر شهید رجایی اساسا برای بحث کانتینری بوده است»، گفت: این فاز از جهت تجهیزات هنوز ناقص است و دنبال آن هستیم که با سرعت و اخذ مجوزهای لازم هرچه سریعتر فاز دوم را تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: طبق اهداف قانون برنامه و هدف‌گذاری‌های ما تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر باید به سه برابر ارتقاء یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در صورت اینکه موضوع مشکل اخذ مجوزها و تأمین اعتبار رفع شود، 18 ماه طول می‌کشد تا تجهیزات فاز دوم وارد کشور شود.

سعیدنژاد توضیح داد: قبلا فاز دوم بندر شهید رجایی رسما بهره‌برداری شد؛ اما این بخش عملیاتی نیست.

وی توضیح داد: تجهیزات نیاز به اعتبار دارد و طبق وعده وزیر راه، مشکل تأمین تجهیزات فاز دوم این بندر در صورت رفع موانع اخذ مجوز و تأمین اعتبار برطرف خواهد شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کارمند
|
Russian Federation
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
0
0
  باسلام خدمت مدیر عامل سازمان جناب اقای سعید نژاد چند سوال از جنابعالی دارم. بندر سیریک موج شکنش توسط شرکت دلفین تاب احداث شده است که جز بنادر تابعه بندر شهید باهنر میباشد و اما سوال ایا صحیح میباشد 1. معاونت اداری ومالی بندر شهید باهنر 2. معاونت فنی و مهندسی بندر شهید باهنر 3. رییس اداری و مالی بندر شهید باهنر 4. رییس امور حقوقی بندر شهید باهنر با هزینه شرکت فوق الذکر اعزام شوند به سنگاپور و مالزی شما اسم این را چه میگذارید ما رانت خواری مینامیم و سوال بعد ایا شما به جناب اقای دلبری اختیارات تام نداداید که بتواند رواسایی زیر مجموعه و مدیر ان بخصوص بندر شهید باهنر و بندر شهید حقانی که بازنشسته و تمدید به کار توسط اقای صدر بوده و الان در بندر شهید حقانی که ملک شخصی خود میداند را بتواند عزل کند ونفر جدید با سابقه بهتر و عملکرد بهتری جایگزین کند
دریادل
|
Russian Federation
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
0
0
  با سلام خدمت آقای سعید نژاد لطفا اگر این اختیارات به آقای دلبری داده شده پس چرا اینقدر تعلل می کنند؟ لطفا نگاهی به وضعیت بندر شهید باهنر بیندازید... خیلی ها در بندر شهید باهنر هستند که فقط حقوق می گیرند و معلوم نیست کارشان چیست می آیند پانچ می کنند و می روند بعضی مواقع حتی با دستور مدیر پانچ حضور هم نمی زنند به این می گویند مدیریت... چرا هیچ وقت فریاد پرسنل مظلوم بندر شهید باهنر به جایی نمی رسد؟ در بندر شهبد باهنر 4 پست رئیس اداره معاونت و مسوول بندر در اختیار بازنشسته هاست مگر بندر کوچکی مثل باهنر چند جای پیشرفت برای پرسنل دارد که بایستی این افراد دوست مدیریت که در طول 30 سال خدمت خود هیچ گلی بر سر سازمان نزده اند که الان بایستی بعد از بازنشستگی نیز باید همچنان دربندر حکمفرمائی کنند از قضا سفر خارج هم نصیبشان می شود لطفا بررسی نمایید در چند سال گذشته چند نفر پرسنل توانا مجبور به ترک بندر شهید باهنر شدند فقط به خاطر اینکه ... لطفا در نگاه به بنادر فقط بنادر بزرگ و ترمینال اپراتورهای بزرگ را نبینید به بنادر تابعه و مشکلات آنها هم توجه نمائید.
کارمند
|
Russian Federation
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
0
0
  با سلام - جناب آقای سعیدنژاد مدیرعامل محترم سازمان بنادربه استحضار جنابعالی و دیگر مسئولین میرسانم نه امریکا ، نه اسرائیل ، نه کشورهای ابرقدرت اروپایی ، نه تحریم ها ، نمیتوانند کمر مملکت عزیزمان را بشکنند بلکه ما ایرانی ها هستیم که این مرزو بوم را به باد فنا میدهیم هیچکس نمیتواند خانواده ای را از هم بپاشد مگر که از داخل ضربه بخورد . بجای اینکه بفکر ترقی و تلاش در راه بزرگ کردن ایرانمان باشیم به فکر قلع و قمع کردن بندرشهید رجایی افتاده ایم کسی که گنتری کرین وترانستینر چینی میخرد ( پول این مملکت را میدهد و اشغال میخرد ) آیا امریکایی است یا اسرائیلی ؟ ایرانی است. مسئول یک سازمان است که با داغ کردن مهربر پیشانی اش که زده از خداو پیغمبر خدا صحبت میکنند و حلال - حرامی برای کارمند میکند ولی در خفا از خودش دزدتر و حرام خورترکسی نیست ازاین دنیا به آن دنیا چیزی با خودمان نمبیریم ای مسئولین راه چاره بیندیشید تا وضعیت مردم بیچاره ای که نان شب ندارند و برای گذراندن امورات و سیرکردن شکم فرزندانشان ازپوست مرغ و اشغالهای آن استفاده میکنند باشید حتما مجازات آن دنیا دروغ است . جناب وزیر راه آقای اخوندی به شما هم میگویم مخالف انحصاردر بندرشهید رجایی هستید دست همت بردارید بجای اینکه دنبال عوض کردن اپراتور بندرشهید رجایی هستید اول شکم مسئولین سازمان و پرسنل مربوطه را سیر کنید که اگر خطایی یا ایرادی بود به سادگی از کنار آن نگذرند و اگر کسی جلوی دزدی ها را گرفته سریع نسبت به تغییر سمت و برکناری برنیایید از جمع کردن مال دنیا پرهیز کنیم که اگر خوب کار کردیم بگویند خدا رحمتش کند ونه با لعنت کردن توی گور بلرزیم
دریا دل
|
Russian Federation
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
0
0
  بسمه تعالی جناب آقای سعید نژاد با سلام و احترام در حیرتم که چه کسانی این اطلاعات را به شما میدهند لااقل برای اینکه فرمایش های شما برای همکاران خودتان خیلی دور از ذهن جلوه نکند ، استدعا می کنم قدری تعمل بفرمائید. شاید مغرضی یا بیگانه ای هم مطالب شما را خواند ، آیا این سئوال در ذهنش خطور نمی کند. خدایا مملکتی که در دنیا مطرح است چطور بزرگترین بندر کانتینراش یکسال بدون قرار داد کار می کند و هیچکس هم در این یکسال جلوی او را نگرفته است !!!! آقای سعید نژاد این همه تایدواتر هراسی چرا؟ واقعا" فقط از انحصار گرایی ، واهمه وجود دارد؟ اگر این چنین است تکلیف سایر انحصارات در مملکت چه میشود ؟ چه کسی گفته است انحصار تایدواتر به زیان بندر بوده است؟ شرکت های خانوادگی یا شرکتهایی که به جاهای دیگر متصل اند ؟ چرا به شما نمی گویند تایدواتر چندین بار در همین وسایل ارتباطی برای خرید تجهیزات فازهای جدید اعلام آمادگی نموده است. آقای سعید نژاد امروز اول زمستان سال 92 است بنده به شما عرض می کنم تایدواتر بیشتر از هر شرکت دیگری قابلیت انجام شش میلیون T.E.U را دارد و بندر کانتینری را اداره کردن فقط تخلیه کانتینر از کشتی نیست. متاسفانه به دلیل پاره ای از ملاحظات نمی توانم نا گفته های را به شما عرض نمایم. فقط خلاصه عرض می کنم دور کردن مجموعه بندر ، از شایسته سالاری همانند خوره ، روح و جان دلسوزان و عاشقان این مرز و بوم را میخورد. اگر زنده ماندم پس از یکسال دیگر باز با هم سخن خواهیم گفت.
ارسال نظر