کد خبر: ۳۶۹۶۸
تعداد بازدید: ۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

هرمزگان اولویت نخست پرورش ماهی در قفس كشور

مدیركل شیلات هرمزگان در جلسه با سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس هرمزگان، گفت: تا پایان سال 5 هزار و 900 تن ماهی در قفس در هرمزگان تولید می شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیركل شیلات هرمزگان با بیان اینكه علرغم تمام موانع و مشكلات و تحریم های ظالمانه این میزان تولید 500 تن بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است، تصریح كرد: اكنون چهار واحد پرورش ماهی در قفس در استان با ظرفیت تولید سالانه 6 هزار تن فعال است.
محسن یكتاپور با بیان اینكه: ظرفیت هرمزگان برای تولید پرورش ماهی در قفس 113 هزار تن است، افزود: شانك و سوف دریایی از جمله گونه هایی است كه در قفس پرورش داده می شود.


معاون مجری توسعه پرورش ماهی در دریا سازمان شیلات ایران نیز در این جلسه گفت: هرمزگان اولویت نخست این بخش در كشور است كه ظرفیت های مناسبی دارد.
علی ایزدی افزود: شناسایی پهنه های مناسب برای پرورش ماهی در دریا، تسهیلات بانكی، بازاریابی، مطالعات اولیه و بومی كردن تجهیزات از جمله اقداماتی است كه برای رونق بیشتر این بخش در حال اجراست.
وی گفت: به سرمایه گذاران این بخش با توجه به میزان تولید تسهیلات بانكی پرداخت می شود.


معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان نیز اظهار داشت: علرغم صدور مجوز تكثیر و پرورش ماهیان دریایی به میزان كافی بدلیل مشكلات و موانع موجود هنوز نتوانسته به اهداف توسعه ای برنامه كشور برسد كه این موانع و مشكلات شامل عدم تامین بچه ماهی به مقدار كافی و واردات از خارج كشور ، واردات قفس و تجهیزات جانبی و عدم تخصیص ارز دولتی و عدم تامین اعتبارات كافی حمایتی دولتی برای انتقال دانش فنی ، آموزش و تحقیقات در تكثیر و پرورش ماهیان دریایی می باشد كه تولیدكنندگان پرورش ماهی در قفس و شیلات با آن مواجه است.
عبدالرسول دریایی افزود: با همه مشكلات موجود تلاش های زیادی برای توسعه این صنعت انجام شده و ٥٠ قفس در این استان توسط بخش خصوصی در دریا مستقر شده و در حال تولید می باشند اما نیازمند حمایت بیشتر توسط بانك ها ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر ارگانهای مرتبط می باشد.
وی افزود: هرمزگان با دارابودن بیش از 2 هزار كیلومتر نوار ساحلی و ٢٣ بندر صیادی بعنوان بنادر پشتیبان ظرفیت مناسبی برای پرورش ماهی در قفس دارد و در صورت راه اندازی ١١٣٠٠٠ تن ظرفیت سنجی انجام شده حدود ٤٠٠٠ شغل بطور مستقیم برای مردم استان ایجاد خواهد شد. همچنین در راستای حمایت از صیادان عزیز و كاهش فشار بر ذخائر آبزیان دریا به تعاونی های صیادی استان مجوز پرورش ماهی در قفس داده شده است.
گفتی است این نشست با برگزاری دوره آموزشی پرورش ماهی در قفس برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در این صنعت همراه بوده است.




ارسال نظر