به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، پاتریک کوئیرک، مدیرکل حفاظت دریایی منطقه کوینزلند، با اعلام این خبر گفت: عملیات موفقیتآمیزی انجام شد و همه تلاش افراد در عملیات، این بود که تعادل کشتی حفظ شود و همزمان بتوانیم نشت سوخت کشتی را در کمترین حالت ممکن حفظ کنیم.
کشتی چینی که 10 روز پیش در مناطق مرجانی منطقه کوئینزلند دچار حادثه شده بود، حامل 65000 تن ذغال سنگ بود و اکنون 3 مایل از محل حادثه جابجا شده و تحقیقات بیشتری روی کشتی در حال انجام است.
حادثه امسال و حادثه آلودگی نفتی که سال گذشته اتفاق افتاده بود؛ مسؤولان را بر آن داشته است تا برای کشتیهایی که آلودگی نفتی در دریا ایجاد میکنند جریمههای سنگینتری وضع کنند.
بیشترین جریمهای که ایالت کوئینزلند میتواند دریافت کند، یك و هشت دهم میلیون دلار استرالیا است که اکنون قرار است این رقم تا 10 میلیون دلار استرلیا افزایش یابد.
آنا بلیگ، فرماندار منطقه کوئینزلند، دراینباره گفت: ما هر کاری که لازم باشد در محدوده اختیاراتمان انجام میدهیم تا مناطق مرجانی و دریایی را صحیح و دست نخورده حفظ کنیم و این افزایش جریمهها پیغامی برای هزاران کشتی است که از این منطقه عبور میکنند، که بدانند که تمام توجه ما به سلامت دریاست.
او افزود: شرکتهایی که از آبهای کوئینزلند استفاده میکنند و منافعی به دست میآورند در قبال سلامت دریا نیز مسؤولیت دارند.
بعلاوه مسؤولان ایالت کوئینزلند متمم قانونی را وضع کردهاند که حق خودداری کشتیها از تحویل اسناد کشتی را سلب میکند.
ریچل نولان، وزیر حمل و نقل کوئینزلند، دراینباره گفت: شرکتهای کشتیرانی نمیتوانند از تحویل مدراکی که به روشن شدن علت سوانح کمک میکند؛ خودداری کنند.
او ادامه داد: در موارد نشت سوخت افسرهای حفاظت دریایی نیاز به دسترسی کامل به کلیه مدارک کشتیها دارند و همه این موارد باید در اختیار آنها قرار گیرد.
به گفته وی، افسرهای حفاظت دریایی همچنین این اختیار را دارند که شناورهایی که ایمنی لازم و استانداردهای لازم را ندارند و یک خطر بالقوه برای سلامت دریا محسوب میشوند؛ توقیف کنند و تا انجام اصلاحات و تعمیرات لازم به آنها اجازه عبور و مرور ندهند.
این متمم قرار است تا آخر سال جاری ميلادی به قانون تبدیل شود.