به گزارش مارین نیوز، همچنین، تسری مقررات سرمایهگذاری در مناطق آزاد به منطقه ویژه در بندر شهیدرجایی یكی دیگر از مصوبات این کارگروه بود.
ایجاد تسهیلات و اتخاذ تدابیر و راهكارهای تشویقی برای تقویت بنادر كشور نسبت به سایر بنادر منطقه خلیج فارس، از دیگر مصوبات این کارگروه بود كه این مصوبات باید بندر شهیدرجایی را در ردیف كانون بنادر ممتاز خلیج فارس قرار دهد.
گفتنی است تقویت پسکرانه ها و ارتباطات ریلی بندر شهیدرجایی برای تبدیل به بندر هاب منطقه خلیج فارس از موضوعات مورد توجه کارگروه حمل و نقل کشور بود.
براساس یکی از مصوبات این کارگروه، وزارت راه و ترابری (شرکت راه آهن) موظف به انجام عملیات ریلگذاری و نصب علائم و ارتباطات خط دوم تزرج- بندرعباس به طول 180 کیلومتر با اختصاص اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد ریال تا پایان سال 89 است.