تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۸۵۴
تعداد بازدید: ۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
از دو عنوان کتاب تالیف شده با نام های "هیدرات های گازی در آبهای عمیق" و "چینه شناسی و رسوب شناسی شرق حوضه خزر جنوبی" رونمایی شد.
به گزارش مارین نیوز، دو کتاب تالیف شده با نام های "هیدرات های گازی در آبهای عمیق" و "چینه شناسی و رسوب شناسی شرق حوضه خزر جنوبی" در سومین همایش ملی هیدرات گازی ایران رونمایی گردید. 


بر همین اساس کتاب اول با نام "هیدرات های گازی در آبهای عمیق" كه توسط مدیریت اكتشاف و امور پ‍‍‍ژوهش و فناوری شركت نفت خزر محمد سعید حسین زاد، ملك محمد گیتی و عادل نجفی گردآوری و تالیف گردیده است به موضوع شناسایی ساختارهای طبیعی هیدرات در لایه ‌های زیر بستر دریا، به عنوان مخاطره خفته، از طریق روش های پتروفیزیكی پرداخته و امكان تصمیم ‌گیری ‌های آتی در زمینه مواجهه ایمن و كم هزینه با آن را برای مهندسین عملیات حفاری و تكمیل چاه مهیا می سازد.
در این كتاب سه مطالعه موردی از هند، آلاسكا و خلیج مكزیك با استفاده از داده‌ های موجود مورد بررسی قرار گرفته و نتایج محاسبات انجام شده با واقعیت مقایسه شده است. نتیجه‌ گیری اولیه حاصل از نتایج محاسبات حاکی از تطابق قابل قبول اطلاعات با واقعیت موجود است كه راه را برای استفاده از این روش ها برای انجام محاسبات آتی برای بخش عمیق جنوبی دریای خزر باز می ‌كند. 
کتاب دوم که در این همایش از آن رونمایی شد کتاب چینه شناسی و رسوب شناسی شرق حوضه خزر جنوبی بود که توسط دكتر فرید طاعتی، حسین مهاجر سلطانی و مریم ظفری به دنبال اجرای پروژه مطالعاتی دشت گرگان با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در منطقه مورد اشاره توسط شرکت نفت خزر، نتایجی حاصل گردید که مستند سازی آن کمک شایانی در بسط دانش زمین شناسی ایران و انجام فعالیت های اکتشافی آتی خواهد داشت، گردآوری و تالیف گردیده است.
بر اساس این گزارش آیین رونمایی از دوعنوان کتاب ذکر شده توسط علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر، ابراهیم طالقانی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت، علی وطنی معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر محمد زاده رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران در جریان برگزاری سومین همایش ملی هیدرات گازی ایران در دانشگاه علم و فناوری مازندران رونمایی گردید.
لازم به ذکر است، فایل کتاب ها در تارنمای اینترنتی شرکت نفت خزر جهت بهره برداری و استفاده دانشجویان و علاقه مندان به این حوزه موجود و قابل دانلود می باشد. /




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: