به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، اندازه این کشتیها متنوع خواهد بود و در طولی بین 80 تا 160 متر و ظرفیتی بین 2500 تا 15000 Dwt ساخته خواهند شد.
در اولین گام، تحقیقات درباره هزینه پیادهسازی سیستمهای استفاده از سوخت LNG در این کشتیها شروع میشود تا میزان بهرهوری آن در مقایسه با موتورهای دیزلی تعیین شود.
با توجه به اینکه هر یک از این کشتیها مشخصات فنی خاص خود را دارد؛ در تحقیقات بنا به نوع کاربری و سرعت، امکان استفاده از سوخت LNG در آنها بررسی خواهد شد.
در این تحقیقات نه تنها شناورهای باری که کشتیهای مسافربری، شناورهای خدمات فراساحلی، قایقهای تفریحی و شناورهای سوخترسانی مورد توجه قرار خواهند گرفت.
در هر سناریو، جذابترین گزینه از نظر فنی، عملیاتی و اقتصادی تعیین خواهد شد و بدین ترتیب، انتظار میرود دانش بهکارگیری از سوخت LNG در حملونقل دریایی در نتیجه این پروژه ارتقاء یابد.
شرکتها و مؤسسات مهمی در حوزه ساخت کشتی، ردهبندی و کشتیرانی در این کنسرسیوم عضویت دارند که عبارتند از:
Bureau Veritas, CMTI, Cofely West Industrie, Conoship International, Cryonorm Projects, Damen Shipyards Bergum, Econosto, Koers & Vaart, Lloyds Register, LNG24, Meyer Werft, Pon Power, Rolls Royce Marine, Sandfirden Technics, VIV, Wagenborg Shipping and Wärtsilä