تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۵۹۰۴
تعداد بازدید: ۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

تعمير قديمی‌ترين دكل دريايی ايران

مدیرعملیات حفاری دریا در شرکت ملی حفاری ایران از آغاز تعمیرات اساسی دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس با استفاده از توانمندی‏های داخلی در بندرعباس خبر داد.

به گزارش مارين نيوز، مسعود حقیقی دراين‏باره گفت: دستگاه حفاری شهید مدرس نخستین دستگاه حفاری این شرکت است که از سال ١٣٦١ با فعالیت آن، بخش حفاری دریایی این شرکت فعالیت خود را شروع کرد.

وی افزود: با استفاده از این دستگاه تاکنون افزون بر ١٢٠ حلقه چاه حفاری شده است و در میان دستگاه‏های فعال در عرصه حفاری در منطقه در جایگاه نخست قرار دارد.

حقیقی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، شرجی، رطوبت و نمک آب، دستگاه‏‌های حفاری در دریا در مقایسه با دستگاه‏های خشکی استهلاک بیشتری دارند و تعمیرات دوره‌ای آنها در فواصل زمانی کوتاهتر انجام می‏شود.

مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در سال‏های اخیر دانش علمی‏ و تخصصی و توانمندی‏های پیمانکاران ایرانی در عرصه تعمیرات اساسی دستگاه‏های حفاری دریایی رشد چشمگیری داشته و پیش از این تعمیرات اساسی و نوسازی دستگاه‏های حفاری شهید رجایی و مورب در داخل کشور با موفقیت کامل صورت گرفته بود.

وی گفت: این شرکت هم اکنون با به کارگیری ٣ دستگاه حفاری ملکی، ٤ دستگاه استیجاری و یک دستگاه حفاری خشکی (٨٤ فتح) پس از تغییر سیستم، بخش عمده حفاری چاه‏های نفت و گاز در آب‏های خلیج فارس را بر عهده دارد.

حقیقی با تأکید بر لزوم توسعه ناوگان حفاری دریایی افزود: شرکت ملی حفاری در زمان حاضر ساخت دو دستگاه حفاری را با کمک سازندگان داخلی در دست اجرا دارد و در راستای برنامه‏های وزارت نفت پیگیر افزایش شمار دستگاه‏های حفاری دریایی است.

 شرکت ملی حفاری ایران، یکی از شرکت‏های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کارشناس
|
Russian Federation
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
0
  با سلام Jack up شهید مدرس الان در شرکت بحر گسترش ایزوایکو مستقر و در حال تعمیرات هست و بعد از اون هم شهید رجایی قابل توجه کشتیرانی های محترم بحر گسترش کشتی ساز بدلیل نداشتن پروژه شناور، وارد نفت و گاز شده.......
قاسمی
|
Russian Federation
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
0
0
  دوست عزیز با توجه به تحریم ها ساخت کشتی چه تاثیری دارد؟همانگونه که می دانید 90 درصد کشتی های تجاری در لنگرگاه ها هستند.پس شرکت بحر گسترش با توجه به داشتن کارشناسان مجرب اقدام به تعمیر شناورها کرده است.
کارشناس دلسوز
|
Russian Federation
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
0
0
  تعمیر سکو شهید مدرس در ایزوایکو نشانه همت و تلاش و بالابودن توان مردان خستگی ناپذیر می باشد.من این این را به ملت ایران خصوصاً به کارکنان ایزوایکو تبریک می گویم اما متاسفانه بعضی از افراد دشمنی و عناد خود را با پیشرفت این مردان پر تلاش را آغاز کردند. از افراد بسیار فعال و با سابقه در این کار استفاده شده است ، همه کارکنان سکو از توانمندی این بچه ها سخن می گویند. مردانی بی ادعا بی گناه که تنها گناهشان و تنها هدفشان پیشرفت ایران است مورد بی مهری بعضی از افراد قرار گرفته اند.گویی آب به آسیاب دشمنان نظام ریختن آنهم در این مقام و چنین بی مهابا پایان ناپذیر می باشد.وجود مدیران بومی فعال و موفق کارنامه ایزوایکو را درخشان می نماید ، آیا این کار شکنی این فرد تاثیری در این کارنامه خواهد داشت؟نمی دانم دستگاهها نظارتی و حفاظتی و سازمان گسترش خبر ندارد؟ این آقا از جان ایزوایکو چه می خواهد؟؟؟؟؟؟؟ به خدا قسم این خیانت است .خدایا با ما توانایی و به دشمنانمان غیرت و تفکر عنایت فرما.
کارشناس
|
Russian Federation
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۳
0
0
  درود بر همت بلند تک تک 570 نفر شرکت بحر. موفق و پیروز باشین دست مریزاد (آفرین بر بحر گسترش که هم کشتی کوچک می سازه، هم کشتی بزرگ می سازه ، هم کشتی تعمیر می کنه، هم جکت می سازه و هم جک آپ تعمیر می کنه.) آفرین بر غیرت و همتتان دلیرمردان ایران زمین. خداییش اگر در هر بخش کشور مثل بحری گسترشی ها کار می کردند ایران گلستان می شد. خسته نباشین دلاوران مظلوم و خاموش وطن ، خسته نباشین بسیجیان واقعی دوران سازندگی ، کور شوند آنهایی که نتوانند موفقیتهای شما را بدانند. بدانید که هر کار سختی مشکلاتی دارد و همراستا نبودن تمام افراد در یک مجموعه نیز جزء همین مشکلات کوچک می باشد پس به جای فکر کردن به این اندیشه های مخرب فقط و فقط به مسولیتی که بر عهده دارید توجه کنید.
ارسال نظر