تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۹۲۲۲
تعداد بازدید: ۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

رکوردزنی مرغ تخم طلای ایرانی!

مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: این شرکت موفق شده حفر هر حلقه چاه دریایی را در یکی از میادین نفتی خارج از کشور طی 47 روز انجام دهد.

به گزارش مارین نیوز، هدایت‏الله خادمی افزود: شرکت حفاری شمال موفق شد حفر هر حلقه چاه دريايي در یک ميدان نفتی دریایی را به طور متوسط در زمانی طي 47 روز به پايان برد.

وی با اشاره به اینکه «طی  9 ماه و نيم  پایانی سال 2013 میلادی، یک دکل حفاری دريايي متعلق به شرکت حفاری شمال موفق شده 6 حلقه چاه را در یک میدان نفتی دریایی در خارج از ایران حفر کند»، گفت: متراژ مجموع اين چاه ها بالغ بر 18 هزار متر است.

وی تصریح کرد: دستیابی به این عدد در حوزه صنعت حفاری دریایی آن هم در منطقه سخت و دشوار دریای خزر یک دستاورد فنی قابل توجه محسوب می‏شود.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال یادآور شد: رویکرد حرفه‏ای کارفرمای پروژه نقش ممتازی در حصول این دستاورد داشته است به گونه‏ای که کارفرما با ارائه برنامه حفاري متناسب، نظارت و هماهنگي توانسته راندمان حفاري را افزايش دهد.

خادمی تأکید کرد: البته مهارت و تخصص پرسنل شرکت حفاری شمال نیز در کسب این دستاورد تأثیر داشته است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی گفت: حفاری شمال با اجرای عملیات حفاری بدون خطا و اعمال رویکردهای تعاملی حرفه‏ای توانسته زمینه خوبی برای اعتماد و همگرایی با کارفرما ایجاد کند و همین عوامل باعث شده تا چنین سرعتی را در عملیات حفاری دریایی به دست آوریم.

اظهارات مدیرعامل شرکت حفاری شمال درباره رکوردزنی این شرکت در بخش عملیات حفاری دریایی در حالی مطرح می‏شود که وی حتی از بردن نام دکل دریایی که این عملیات را انجام داده و یا حوزه عملیاتی آن خودداری کرده است.

این در حالی است که جامعه دریایی و فعالان حوزه نفت و گاز می‏دانند دکل مورد نظر مدیرعامل حفاری شمال، همان دستگاه حفاری دریایی ایران خزر است که در دهه 70 در داخل کشور ساخته شد؛ اما مدیرعامل و مجموعه حفاری شمال ایرانی بودن آن را منکر هستند!

حال و با گذشت بیش از دو دهه از ساخت این دکل دریایی، نه تنها این سازه دریایی ساخت ایران با مشکل و چالشی مواجه نشده؛ بلکه به رکوردهای عملیاتی تازه‏ای هم دست می‏یابد که جای خوشوقتی دارد.

اما تنها یک پرسش باقی می‏ماند که چرا شرکت حفاری شمال که سال‏هاست از منافع مادی و معنوی این دکل ایرانی بهره برده و برای این شرکت نقش مرغ تخم طلا را بازی کرده؛ همچنان مرغ‏های همسایه را غاز می‏بیند و قاطعانه در برابر توان ساخت دکل دریایی در ایران جبهه می‏گیرد و حاضر به سفارش ساخت به داخل نیست؟

پرسشی که البته پاسخ به آن، چندان دشوار نیست!

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
M.H.KH
|
Russian Federation
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
0
0
  چه فایده وقتی که دستگاه BP شون چندین ساله که خرابه.
تازه مسلمان
|
Russian Federation
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
0
  سلام بر دوستان دریایی ام واقعا شما نمیدانید که چرا بعضی از مدیران ارشد نمی خواهند باور کنند که توان داخلی میتواند چه کارها که بکند فقط چون منافع وشیتیل شان در خط میافتد مانع از این کار میشوتد ویا در انجام پروژه ها بهر دلیلی مشکل ایجاد میکنند .لابد داستان بز وسطیه را همه میدانید اگر نمی دانید بفرمایید تا برایتان بنویسم
ارسال نظر