به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، مؤسسه ردهبندی ایتالیایی رینا قوانین جدیدش را برای شناورهای مورد استفاده در عملیات فراساحلی، مثل شناورهای انبار محصولات و واحدهای سوختگیری، آماده کرده است.
رینا گفته است قوانین جدید برای ردهبندی واحدهای فراساحلی شناور و واحدهای حفاری فراساحل شناور بر اساس تجربیاتی توسعه داده شده است که در طی کمک به توسعه اولین ترمینال گاز طبیعی مایع فراساحل دنیا به دست آمدهاند.
پائولو سالزا، رئیس بخش دریایی دپارتمان فنی رینا، گفته است: در حالیکه قوانین موجود با پروژههای جاری همخوانی خوبی دارند؛ ما به چارچوب جدیدی نیاز داریم که تکنولوژی نو و جدیدی را که در پروژههای آینده مورد استفاده قرار میگیرد؛ نیز پوشش دهد.
قوانین جدید، نسخه اصلاح شده از قوانین فعلی هستند و البته مقدمهای بر روش جدیدی که از تحلیل ریسکپذیری استفاده میکند.
قوانین جدید به همراه دستورالعملهایی برای تحلیل ریسکپذیری و روند کیفیت تکنولوژی آماده انتشار شده است.
دستورالعمل تحلیل ریسکپذیری، روشها و تکنیکهای معمول مورد استفاده در صنایع فراساحل را توصیف میکند.
سالزا ادامه داد: در استفاده از تکنولوژیهای نو و پیشرفته، بعنوان مثال در مباحث سوختگیری در دریا، اکثراً لازم است تا این تکنولوژیها بر اساس روندهای بررسی خاص گواهی شوند چون یک مجموعه مستحکم و قوی و پرکاربرد از معیارهای ایمنی وجود ندارد.
گفتنی است، رینا اولین واحد انبار شناور و واحد سوختگیری (LNG FSRU) که در خارج از سواحل ایتالیا واقع شده است را ردهبندی میکند و همچنین، در دومین پروژه LNG FSRU که در مرحله ساخت قرار دارد، همکاری میکند.