به گزارش مارین نیوز، علیرضا چشمجهان در نشست اخیر گروه منتخب كانتینر كه در انجمن كشتیرانی و خدمات وابسته برگزار شده بود؛ این مطلب را در پاسخ به انتقاد برخی شركتها و خطوط كشتیرانی عنوان كرد.
وی با اشاره به نامه یكی از شركتها در خصوص مشاهده برآمدگی در بدنه كانتینرها پس از انجام استریپ آنها در پایانه CFS بندر شهیدرجایی گفت: شناسایی دلایل اینگونه برآمدگیها بهراحتی امكانپذیر است؛ چرا كه در برخی موارد مشاهده شده كالاهای موجود در داخل كانتینرهایی كه به صورت لازم از كشتیها تخلیه شدهاند، پس از تخلیه در محوطههای بندری به علت نوع بارچینی چنین برآمدگیهایی را ایجاد كردهاند.
چشمجهان با بیان اینكه «اگر در زمان استریپ آسیبی به كانتینری وارد یا آلودگی در آن ایجاد شود میبایست در همان جا با حضور نماینده شركت و همچنین واحد حفاظت تایدواتر صورت جلسه تهیه شود»، تصریح كرد: اگر این كارها صورت نگیرد و مدارك لازم ارائه نشود، نباید از شركت تایدواتر انتظار داشت تا خسارت مورد ادعا را حت تا مرحله خروج كانتینرها از بندر تقبل كند.
مدیر امور كانتینر و لجستیك شركت تایدواتر خاورمیانه در ادامه یادآور شد: این نوع باد كردن كانتینرها كه اخیرا گزارش شده، اصلا به علت اصابت تجهیزات بندری به بدنه كانتینرها نبوده است و طبیعتا تایدواتر مسؤولیتی در قبال آن ندارد.
چشمجهان همچنین از رعایت نشدن برنامه زمانبندی تخلیه و بارگیری در ترمینالهای بندر شهیدرجایی از سوی برخی خطوط كشتیرانی انتقاد كرد و گفت: گرچه مشكلاتی هم در ترمینال وجود دارد كه باید از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و شركت تایدواتر رفع شود؛ اما این امر، نافی تقاضای ما از خطوط كشتیرانی برای رعایت برنامه نیست.