تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۶۷۶۶
تعداد بازدید: ۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دریا یک منبع بزرگ برای تولید ثروت است و جهت گیری اقتصاد دانش بنیان در هرمزگان باید دریا محور باشد و بتوانیم در همه عرصه های مربوط به دریا ظرفیت‌ ها را فعال کنیم.
به گزارش مارین نیوز، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر روز گذشته در نشست رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان استان هرمزگان، عنوان کرد: توسعه درون زا براساس پتانسیل های سرزمینی و نیروی انسانی به طور جدی در اولویت پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.
سورنا ستاری با بیان اینکه نیروی انسانی پایه اقتصاد دانش بنیان است، افزود: استان هرمزگان ظرفیت های بسیار خوبی به لحاظ سرزمینی و نیروی انسانی به خصوص در حوزه دریا دارد.
وی تصریح کرد: دریا یک منبع بزرگ برای تولید ثروت است و جهت گیری اقتصاد دانش بنیان در هرمزگان باید دریا محور باشد و بتوانیم در همه عرصه های مربوط به دریا ظرفیت‌ ها را فعال کنیم.
ستاری خاطرنشان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان استان هرمزگان در سال های اخیر افزایش بسیار خوبی یافته است.
وی گفت: این شرکت‌ ها با ایده‌ های خوب خود می ‌توانند طرح های مناسبی را برای توسعه کسب و کار و اشتغال در هرمزگان اجرا کنند.
ستاری مطرح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری آمادگی دارد بخشی از سرمایه صندوق پژوهش و فناوری را جهت تاسیس تامین کند.


مجهز شدن گمرک به "ایکس‌ ری کانتینری" ایران‌ ساخت  
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با اشاره به تجربه موفق ساخت دستگاه ایکس‌ ری کانتینری با تلاش یک شرکت دانش ‌بنیان گفت: با حمایت مدیران گمرک، به زودی شاهد نصب نخستین دستگاه ایکس ‌ری کانتینری ساخت داخل، در گمرک شهید رجایی خواهیم بود.
ستاری ابراز امیدواری کرد :همه گمرک ‌های کشور به ایکس‌ ری کانتینری ایران‌ساخت مجهز شوند و ایران در این زمینه به خودکفایی برسد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با قدردانی حمایت ‌های مدیران و کارشناسان گمرک جمهوری اسلامی ایران از شرکت های دانش ‌بنیان گفت: خوشبختانه مفاد مربوط به گمرک در قانون حمایت از شرکت ‌های دانش بنیان به خوبی اجرا می ‌شود؛ در حال پیگیری تدوین و اجرای برنامه ‌ای گسترده‌ تر برای تسهیل امور گمرکی شرکت ‌های دانش ‌بنیان در قالب فعالان مجاز اقتصادی هستیم.

ستاری با هدف تسهیل و تسریع تبادل تجهیزات و تحقق تسهیلات گمرکی شرکت های دانش بنیان و فعالان اقتصادی ضمن بازدید از مجموعه بندری شهید رجایی، درباره چگونگی و تحقق حمایت از این شرکت های در حوزه گمرکی با مدیر کل گمرک شهید رجایی گفت و گو کرد.
براساس این گزارش لازم به ذکر است، ۹۰ درصد بارگیری کالاهای کانتینری کشور در این مجتمع انجام می شود و شرکت های دانش بنیان، در رفع نیاز گمرک های کشور به تجهیزات دانش بنیان اسکن کانتینتری اشعه ایکس توانمند هستند، برای استفاده از این ظرفیت در گمرک شهید رجایی گفت و گو و توافق شد.
مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس شاهراه گمرکی تبادل، ۱۰۰ میلیون تن کالا در سال به شمار می رود و از ظرفیت بسیار خوبی برای تبادل کالاهای دانش بنیان در بازارهای بین المللی برخوردار است. بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده این مجموعه گمرکی است. در طول سال جاری 29 میلیون تن کالا به ارزش 21 میلیارد دلار کالا از این گمرک خارج شده است که عمدتاً محصولات پتروشیمی، مصنوعات فلزی و مواد معدنی را شامل می شود. 4 میلیون و 600 هزار تن به ارزش 10 میلیارد دلار اقلام وارداتی طی ماه های گذشته به کشور وارد شده است. کشورهای چین ایتالیا، هند و آلمان مبادی وارداتی و صادراتی این محصولات به شمار می رود.
ایجاد یک شبکه اجتماعی تخصصی میان فعالان اقتصادی شرکت ها و وارد کنندگان، صادر کنندگان و فعالان اقتصادی ارتباط و تعامل ایجاد کند در مراحل نهایی خود قرار دارد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه به استان هرمزگان به مجتمع بندری شهید رجایی رفت و از سیستم هوشمند نظارت بر تجارت، سامانه رهگیری پلمب و سامانه جامع گمرکی بندر و گمرک شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد و همچنین "برج نوآوری هرمز" را در شهر بندر عباس افتتاح کرد.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: